Tavaly összesen 58 kilométernyi kerékpárutat adtak át, amelyből 19,4 km teljesen új szakasz. Országszerte több mint 69,5 km-en folyik jelenleg is az építés, és mintegy 668 kilométernyi bicikliút fejlesztésének előkészítése zajlik a háttérben. 110,9 km-en már idén megkezdődnek a kivitelezési munkák.

A Tisza-tó immár a közúti forgalom elől elzártan is körbetekerhető. Az új híd a víz hullámzását szimbolizálja

Kelet-Magyarország
A leglátványosabb projekt közel nettó 3,3 milliárd forintból valósult meg Tiszafüred és Poroszló között. A tavaly júniusban elkészült új szakasznak köszönhetően biztonságosan, a közúti forgalomtól elzárva lehet körbetekerni a Tiszatavat. Szintén tavaly nyáron vehették birtokba a kerékpárosok a Debrecen és Nagyvárad közötti kerékpárút egy jelentős szakaszát. A 8,3 km-es, Tépe és Berettyóújfalu között kiépített kerékpárúton korszerű körülmények között tekerhetnek a turisták és a környéken élők. A 48-as út Debrecen–Nyírábrány közötti szakasz 11,5 tonnás burkolatmegerősítésével párhuzamosan a főúthoz kerékpárúton kapcsolódva kötik össze Vámospércset és Nyírábrányt, illetve a határt 3,7 kilométernyi gyalogos-és kerékpárúttal, így a közlekedés ebben a térségben is biztonságosabb lesz majd.

Ígéretes a Budapest–Balaton kerékpárút megvalósítása, elkészültekor igazi csemege lesz majd a bringázás szerelmeseinek

Budapest–Balaton
Befejeződtek a munkálatok a fővárost és a Balatont összekötő kerékpáros útvonal, Budapest–Etyek közötti szakaszának Budaörs, Törökbálint és Biatorbágy településeket érintő részein, ahol a beavatkozások jellegéből fakadóan nem volt szükség építési engedélyekre. A beruházás keretében 6,7 km-en helyreállították az aszfaltburkolatot, padkák készültek, szintbe helyezték az aknafedlapokat, felfestették a burkolati jeleket, továbbá KRESZ-, kiegészítő- és információs táblákat helyeztek ki. A Budapest–Balaton kerékpárút Budapest–Biatorbágy közötti 9,6, illetve a Biatorbágy–Etyek közötti 4,4 km-es szakaszon tavaly tavasszal megkezdődött a kiviteli tervek elkészítése, és a már elkészült tervek alapján a kivitelezési munkálatok is elindultak, a nem engedélyköteles szakaszok egy része elkészült. Az Etyek–Tordas és a 710-es út–Balatonakarattya közötti szakaszon megkezdődtek a kiviteli tervezési munkák.

Balatoni Bringakör
Ősz végére lezárult a Balatoni Bringakör fejlesztésének egy újabb szakasza is. Ezúttal Balatonboglár és Balatonmáriafürdő között összesen 22,7, Zamárdi és Balatonlelle között pedig 3,7 km hosszú, lakóutcákat érintő szakasz újult meg. A fejlesztéssel leromlott burkolatminőségű utcák újultak meg, felfestették a tájékozódást segítő burkolati jeleket és kihelyezték az útbaigazító táblákat, valamint elsőbbséget szabályzó és veszélyhelyzetre figyelmeztető táblákat, burkolatjeleket, illetve az autósok sebességét csökkentő forgalomcsillapító küszöböket. Idén nyárig a Balatonlelle és Balatonakarattya közötti teljes szakaszon befejeződnek a Bringakör munkálatai. A szakaszon belül még folyamatban lévő legjelentősebb munkavégzéssel érintett helyszínek: Balatonlellén a Köztársaság utca szélesítése, Balatonszárszón a Jókai Mór utca szélesítése, Zamárdiban a Szent István utca, valamint Szántódon a Móricz Zsigmond utca mentén létesülő gyalog- és kerékpárút, illetve Siófokon a Baross híd átépítése, valamint a Szent László utca melletti gyalog- és kerékpárút építése. Tavasszal megkezdődhet az építési engedélyköteles szakaszok kivitelezése a Tihany és Örvényes közötti kb. 3,3 km hosszú szakaszon, valamint Balatonkenese és Balatonfűzfő között 4,2 km-en. Az építési engedéllyel nem érintett szakaszok kivitelezése is folytatódik, immár a Balaton északi partján Balatonkenesétől Gyenesdiásig tartó, lakóutcákon vezetett szakaszokon újítják fel a meglévő burkolatot és a forgalomtechnikai elemeket.

EuroVelo 6
A Duna jobb partján az EuroVelo 6-os nemzetközi kerékpárút-hálózat részeként megépült a Budapest és Szentendre közötti 5,61 km hosszú kerékpárút is, a kerékpárút-hálózathoz kapcsolódó Győrzámoly–(Győr)–Gönyű szakaszon a győri Mártírok úti 1,02 km hosszú 2×1 sávos kerékpárútszakaszt pedig az év végén vehették birtokba a biciklisek. A kerékpárút- építés mellett támfalépítés, a kerékpárút és az önkormányzati közút között szakaszosan szalagkorlát-építés, illetve a közvilágítás átépítése is része volt a projektnek. 2020 márciusában láttak hozzá az EuroVelo 6-os kerékpárút Budapest és Dunakeszi közötti 5,36 km-es szakaszának építéséhez. Dunakeszin az elmúlt években színvonalas kerékpárúthálózat épült ki, az új szakasz jövő tavaszi megépülésével a Pest megyei település bekerül a nemzetközi kerékpáros vérkeringésbe. A kerékpárútnak azonban nem kizárólag turisztikai szerepe lesz, mivel sokaknak a munkába járást is megkönnyíti majd. A kerékpározók az új szakaszt idén májustól használhatják majd. A Rajka és Budapest közötti szakasz fejlesztésének következő lépésében kiépítik Komárom-Esztergom megyében a 7,5 km-es dunaalmási és a 13,9 km-es Gönyű–Komárom közötti szakaszokat.

Tokaj
Az Erzsébet királyné hidat több ütemben újítják fel és szélesítik ki, ennek egy része már elkészült 2020 decemberére. A következő rakamazi oldali ütem várhatóan április közepéig elkészül. A beruházás során biztonságos, közvetlen kerékpáros kapcsolat jön létre a jövő év végére a Nyíregyháza és Tokaj között megépült kerékpárút és a kivitelezés előtt álló tokaji Kopasz-hegy körüli kerékpárút között, a kerékpárút Tiszán való átvezetésével. A II. negyedévben elindul Tokaj-Hegyalján a Tokaj-kör kerékpáros útvonal megvalósítása, melynek elkészültével a Nyíregyháza–Tokaj közötti kerékpárút kiegészül Tokaj–Bodrogkeresztúr–Tarcal–Tokaj útvonallal, így mintegy 52 km hosszúságú összefüggő kerékpárút jön létre 2022-re.
A fejlesztések az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós és hazai források felhasználásával valósulnak meg.