Amikor a Ford bejelentette, hogy megszünteti Brazíliában a helyi gyártást, az az általa 2007 januárjában felvásárolt terepjáró-márka, a Troller gyártásának a végét is jelentette – elméletileg. A túlnyomórészt kézi munkával járműveket építő cégnek egészen 2021 utolsó negyedévéig hagyott haladékot a detroiti központ, hogy legyen idő új tulajdonost találni. Most a politika is foglalkozni kezdett az üggyel, Ceará állam kijelentette, hogy a nemzeti büszkeség része a Troller márka, és mindent megtesz annak megmentése érdekében, kész adókedvezményeket és egyéb támogatásokat biztosítani a vásárlónak. Elmondásuk szerint egyébként három féllel folynak tárgyalások a Troller márka és a gyár megvásárlása ügyében, de nem kívánták megnevezni a vevőjelölteket.
A Troller T4-es terepjáró a Ranger pickup alvázát és annak 3,2 literes, soros öthengeres turbódízelét használja, ez a műszaki alap a jövőben is elérhető marad számukra, hiszen a Ford eddig is külföldről szállította ezeket. A túlnyomórészt kézi munkával történő kisszériás gyártás – évi 1000 autóról beszélünk – miatt nem okoz gondot az sem, ha esetleg alvázat és technikát kell váltani.