Több mint száz évvel ezelőtt lépett a brazil piacra a Ford, ahol 100 évvel ezelőtt indította el a Model T sorozatgyártását, most pedig radikálisan csökkenti a jelenlétét. A detroiti központ globálisan 8%-os üzemi eredményt akar elérni, és Brazíliában ezt csak úgy tudják elérni, hogy több mint száz év folyamatos működés után bezárják mindhárom autógyárukat. Mintegy ötezer embert bocsátanak el a következő hónapokban a Camaçari és Taubaté gyárakból, ahol már csak alkatrészgyártással foglalkoznak a következő hónapokban, a Horizontéban található Troller gyár 2021 negyedik negyedévéig működik tovább. A Ford megtartja a Bahia-ban található fejlesztőközpontját és a Tatuí tesztközpontját, és a regionális központ is marad jelenlegi helyén Sao Paolóban. Az uruguayi és argentin gyárak tovább működnek. A brazil piacról eltűnnek a helyben gyártott modellek, tehát a Ka, az EcoSport és a Troller T4, csak importautókat fognak forgalmazni. A Ford úgy számol, mintegy 4,1 milliárd dollár egyszeri kiadást okoz majd a döntés, amiből 1,6 milliárd dollárnyi összeg az adókedvezmények visszafizetése. A Ford megpróbál új tulajdonost találni az üzemeknek.