Az 1999-es piaci rajt óta több mint 4,5 millió példányt értékesített a Škoda a Fabia kisautóból, amivel az Octavia után ez lett a márka második legnagyobb darabszámban fogyó autója. Ezt a címet megőrzi a típus, még úgy is, hogy az új generációból egyelőre nem lesz karosszéria-választék, csak ötajtós limuzinként lehet majd megvásárolni; a kombi leghamarabb 2022 végén érkezik, addig marad a Kamiq szabadidő-autó, mint praktikusabb alternatíva.

Azzal kárpótolja a Fabiához ragaszkodó ügyfeleket a gyár, hogy több autót ad nekik. Az MQB A0 alapra felépített ötajtós hossza 4107 mm, szélessége 1780 mm, magassága 1460 mm, a tengelytávolsága 2564 mm, szélesebb lett az első-hátsó nyomtáv (1525/1509 mm). Az utasok mellett a csomagok is több teret kapnak, alaphelyzetben 380 literes a csomagtér, míg támladöntést követően 1190 literes raktér jön létre. A mérnököknek sikerült a nagyobb karosszéria ellenére nagyjából az előd szintjén tartani a tömeget.

Sokat csiszoltak a megjelenésen is, igaz, a részleteket az erős álcázás miatt még nem láthatjuk, de élesebb és lendületesebb vonalvezetést és látványosabb LED-es világítást ígérnek. Számszerűsíteni is lehet a változást, a légellenállási együttható Cw érték 0,32-ről 0,28-ra csökkent, amivel a legáramvonalasabb kisautó lesz a piacon a negyedik Fabia. Az okos részletekről annyit árultak el, hogy összesen 43 ilyen lesz a fedélzeten, ami 13-mal több az eddiginél, köztük olyan újdonságok is lesznek, amik itt debütálnak.

A VW-konszern legújabb, Evo-generációs benzinmotorjai közül lehet majd választani, lesz 1,0 literes szívómotor (64 és 80 lóerővel, hozzánk várhatóan csak utóbbit hozzák), 1,0 literes turbómotor (95 vagy 110 lóerő), a csúcsmodellbe az 1,5-ös négyhengeres TSI kerül 150 lóerővel és szériában adott hétfokozatú DSG váltóval. Az összes modell átlagfogyasztása 5 l/100 km körül alakul, így a Škoda állítja, annak ellenére, hogy 5 literrel 45 literre csökkentette a tank térfogatát, a hatótávolság marad a régi, illetve növekedik is abban az esetben, ha az ügyfél befizet az 50 literes üzemanyagtartályra.

A Škoda mérnökei saját hangolást készítettek a MacPherson rugóstagos első/torziós hidas hátsó felfüggesztésnek, ami a merevebb karosszériával együtt kényelmesebb gördülést eredményez majd az első beszámolók alapján. Az utastérben uralkodó lesz a digitalizáció, a központi érintőképernyő 6,8 vagy 9,2 col képátlójú lehet, felár ellenében kérhető a kormány mögé 10,2 colos monitor a műszerek helyére. A Fabiához akár 9 légzsák is elérhető lesz, bővül a vezetőtámogató rendszerek sora is. Az árazásról még nincsenek információk, a negyedik Škoda Fabia hivatalos leleplezésére várhatóan márciusban sort kerítenek.