Gyakorlatilag csak az övvonal felett alakították át a Q3-as karosszériáját, miközben a kombiból Sportback néven a kereskedésekbe kerülő kupét elkészítették. Az alapterület változatlan, maradt az 530 literes csomagtér – a támladöntés utáni térfogat 1400 literre csökkent –, a több részre osztott, 13 centis sínen tologatható és állítható támladőlésű hátsó ülés.

Továbbra is praktikus a Q3 Sportback, azonban a laposabb tetővonallal, a minden esetben fényes feketére fényezik a hűtőrács peremmel sportosabbra vették a figurát. Ránézésre sokkal laposabbnak tűnik az új változat, miközben csak 3 centivel alacsonyabban tetőzik. Műszakilag nincs semmi újdonság, a Q3-asnál megismert motorok és hajtások választhatóak a Q3 Sportbacknél is, a piaci rajtnál a 2,0 literes TDI (150 LE) és a 2,0 literes TFSI (230 LE) lesz válaszható, később jön majd a 190 lóerős dízel és a 150 lóerős alap benzines – utóbbi rögtön 48V-os lágy-hibrid hajtással.

A Q3-ashoz képest már eggyel nagyobb tudású a Q3 Sportback fejegysége, a legdrágább Alexa hangvezérlést is tud, és vételi minőségtől függően automatikusan vált digitális sugárzás, FM sugárzás és online rádió között. Ősszel kerül sor a piaci bevezetésre, a karosszériaszíntől függően „edition one dew silver” vagy „edition one mythos black” névre hallgat a nyitó limitált széria, amely mátrix-LED fényszórókkal, 20 colos felnikkel és S Line megjelenéssel jön.