1948. június 8-ától számítják a Porsche autógyár létezését, ekkor helyezték forgalomba az első 356-ost, és ebből az alkalomból Stuttgart-Zuffenhausenben nagyszabású ünnepséget rendeztek. Az autógyár 75 éves születésnapján mutatták meg a Mission X nevű tanulmányautót; abban biztosak lehetünk, hogy a valóságban is megépítik majd az akkumulátoros-elektromos hajtással szerelt kupét, de erre még több évet kell várni, és így van idő még a konstrukció finomhangolására, no meg a megfelelő név kiválasztására is.

2030-ra a Porsche kínálatának 80%-át adják majd az elektromos autók, és ezek közé tartozik majd a Mission X szériaváltozata. Ennek a technikájáról pontos részleteket még nem közöltek, de fontos célszámokat azért mondtak. A túlméretezett szárnyak nélkül kitalált aerodinamikai csomag például az aktuális 911 GT3 RS-nél (860 kg 285 km/órás sebességnél) jelentősen nagyobb leszorító-erőt termel, az autó minden egyes kg-ját 1 lóerő mozgatja majd (viszonyításként az 1926 lóerős Rimac Nevera 2241 kg tömegű), a 900 voltos nagyfeszültségű rendszer az aktuális Taycan Turbo S (270 kW) töltési teljesítményének kétszeresét teszi lehetővé. Plussz ez lesz majd a leggyorsabb, rendszámos autó a Nürburgring-Nordschleifén (Mercedes-AMG One, 6:35.183).

Ismerjük még a méreteket, a karbon vázra épülő, karbon karosszériás szuperautó 4596 mm hosszú, 1999 mm széles és 1199 mm magas, ehhez 2728 mm-es tengelytávolság tartozik. Érdekes a Porsche Mission X belsejének kialakítása, ott eltérő színű ülést kap a sofőr és az utas, előbbit teljesen digitális kijelzők informálják, analóg műszer az anyósülés előtti részen lévő monitorba épített kronográf.