Vita nélkül a Toyota húzómodellje volt az elmúlt évtizedek alatt a Toyota Corolla, 1966-tól napjainkig több mint 37,5 milliót értékesítettek belőle. Új generációja most mutatkozott be Japánban, és hamarosan várható, hogy a világ többi részén is elérhető lesz.

Teljesen új, a japánok következő generációs kompakt padlólemezére épül az új Corolla, amelynek karosszériája a modellváltás során 19,5 centivel lett rövidebb, az új Corolla Axis 4360 mm hosszú. A Fielder utónevű kombi is pont ekkora.

A műszerfal újdonsága, hogy nincs padlóig futó középkonzol. Japánban háromtagú a motorkínálat, az 1,3 literes, 95 lóerős csak a szedánhoz érhető el, és csak hatos kézi váltóval adják. Az 1,5-ös, 109 lóerős négyhengeres akár összkerékhajtással is kérhető, és már választható fokozatmentes automatikus váltó is. Az 1,8-as, 140 lóerős benzines csak a kombihoz kérhető, csak elsőkerékhajtással párosítható, és itt is rendelhető CVT váltó.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!