Ki gondolta volna, hogy számos álcázott fénykép és videó után még a világpremierre is marad egy kis kémfotónak beillő újdonság a Volkswagen ID.7-es kapcsán. A világpiacon forgalmazott ID.7-est a FAW-VW vegyesvállalat gyártja majd, a SAIC-VW vegyesvállalat számára készítik az eltérő hátsó sárvédővel (nem csupa üveg a C oszlop, hanem oda felkanyarodik a lemez) rendelkező ID.Next-et, amelynek hivatalos leleplezésére még várni kell egy keveset, de azért álcázva már volt jelenése a Sanghaji Autószalonon. Műszakilag nem lesz eltérés a két modell között.

Tessék megnyugodni, legalább egy bemutató még hátravan a VW felső-középkategóriába tartozó villanyautója kapcsán, hiszen egyelőre csak nagy vonalakban árulták el a műszaki tartalmat. Eszerint minden esetben a 286 lóerő teljesítményű, különösen hatékony APP550-es hajtómotort kapja az autó, alapesetben 77 kWh kapacitású az akkumulátor (170 kW-os villámtöltés), opciósan 86 kWh kapacitású a telep (200 kW-os töltési teljesítmény) – a megfelelő extrák választásával/elhagyásával akár 700 km-t meghaladó szabványos hatótávolságot is elér az autó, alapesetben 600 km körüli értékről beszélhetünk.

A 4956 mm hosszú, 1862 mm széles, 1537 mm magas karosszéria megítéléséhez muszáj megjegyezni, hogy a tengelytávolság nagyobb a megszokottnál (2965 mm), és rövidek a túlnyúlások. Tágas utasteret ígérnek még úgy is, hogy az áramvonalas kialakítás miatt ívelt a tető – a legáramvonalasabb változatánál a Cw érték 0,23. Az ember-gép közötti kapcsolatot új szintre emelik, alapáron jár a 15 colos központi érintőképernyő, a fel-a-fejjel kijelző, az automatizált légkondicionáló, a programozható memóriagombok. Opciósan masszázsfunkcióval egészíthetőek ki a fűthető-szellőztethető első ülések tudása, elektronikusan sötétíthető üvegtető is elérhető, a csúcs hifi a Harman Kardon 14 hangszórós készüléke 700 W teljesítménnyel.