Az előző generációs, ötajtós Aurist még a Scion iM-ként árulták az Egyesült Államokban, azonban a márka megszüntetése miatt ez a modell visszatér a Toyota márka égisze alá, ahol a nagy hagyományokra visszatekintő Corolla nevet kapja ez is, Hatchback kiegészítéssel. A Genfi világpremierhez képest annyi az újdonság, hogy az elmúlt két hét alatt a belső térrel is elkészültek, így azt is láthatjuk.

A méreteket már korábban megismertük, most már azt is tudjuk, hogy a csomagtérfedél műanyagból készül a tömegcsökkentés érdekében, széria a LED-es fényszóró, kanyarlámpa a CVT-váltós csúcsszinten rendelhető felár ellenében. Az Atlanti Óceán túlpartján sportmodellként gondolnak erre a karosszériaváltozatra, ezért 6 fokozatú, kézi kapcsolású váltóval is rendelhető lesz a Corolla Hatchback, alapáron kapja a sportfelfüggesztést, de például az ötajtós Auristól eltérően nincs szó kétszínű fényezésről.

Sportülésekben ülhetnek az elöl helyet foglalók, őket a korábbinál 4,3 cm-rel szélesebb középkonzol választja el egymástól. Alapfelszerelésként kapja a középkonzol fölött „lebegő” 8 colos képátlójú érintőképernyőt a Toyota Corolla Hatchback, a szellőzés fizikai kapcsolóit megtartották, sok a tárolóhely a műszerfalon és az ajtókon is. A 2,0 literes benzinmotor fizikailag kisebb és könnyebb a korábbi 1,8-asnál, kettős (szívócső és közvetlen) befecskendezéssel és kettős változó szelepvezérléssel rendelkezik, a pontos teljesítményadatokat még nem árulták el.