A vásárlói preferenciák változása miatt a Ford egyre több kategóriában vált szabadidő-autóra, az európai Mondeo gyártását nemrég fejezték be, a nevet Kínában tovább vivő lépcsős hátú autót a partner Changan műszaki alapjára építették fel, és azt csak Kínában akarják forgalmazni. Nem hazudtak, hiszen az exportpiacokon Tauarus néven lehet majd találkozni az autóval, elsőként, azaz még az idén a Közel-Keleten dobják piacra az autót.

Most igazából arról adtak hírt, hogy a Kínában gyártott típust a legnagyobb alapossággal tesztelték a régióban, mert biztosra akartak menni abban a tekintetben, hogy a sivatagi forróságot is zavartalanul elviseli az autó – amíg másutt hőkamrában szimulálják az 50°C-os külső hőmérsékletet, a Dubai városában található fejlesztőközpontban ehhez elég kimenni az utcára… A Taurus egyébként az utóbbi 5 évben a Közel-Keleti régió legnépszerűbb Fordja volt, folyamatosan emelkedő eladásokkal, ennek a folytatását remélik a 2,0 literes turbómotorral és 8 fokozatú automatikus váltóval (mindkettő a Changan fejlesztése) szerelt új generációtól. A kínai Ford Mondeo-hoz képest a hűtőrács mintája lett új, és az utastérben kisebbek a műszerfalat uraló monitorok – nem a kínai partner fejegységét kapja a Taurus, hanem a Ford saját rendszerét.