Európában a hírek szerint 2022. márciusában búcsúzik a Mondeo a kínálatból, a szabadidő-autók térhódítása miatt még az öntöltő hibrid hajtással szerelt személyautónak sincs esélye a túlélésre, az USA-ban már 2020-ban búcsúzott az arrafelé Fusion néven forgalmazott kivitel, Kínában pedig egy radikálisan új szedánnal váltják a jelenlegit – a Távol-Keleten már 2020 vége óta az óriásképernyős SYNC4-es fejegységgel készül a típus, ez az extra el se jutott hozzánk.

Kifejezetten a kínai piac igényeit és elvárásait szem előtt tartva készítették el az újdonságot a helyi formatervező központban, amely az arrafelé aktuális arculatot viseli magán, amit az Evos szabadidő-autónál már megismertünk és a védjegyhivatalba beadott ábrákon is láthattuk már. Személyautóról lévén szó kicsit laposabb az egész autó, de itt is látványos az óriási hűtőrács betétje, kettéosztották a fényszórókat. Megnövelték a karosszériát, hogy kényelmesen el lehessen férni belül, a hossz 4935 mm (+66 mm), a szélesség 1875 mm (+23 mm), a magasság 1500 mm (+24 mm) és 2945 mm (+95 mm) a tengelytávolság. Hivatalos fotók és információk még nincsenek a belsőről, de nem a SYNC4-es fejegységet kapja az újdonság, hanem a Changan-Fordokban használt rendszert, amelyet a kínai igényekre-szolgáltatásokra szabtak.

Műszakilag az autó nem a Ford globálisan használt padlólemezére épül, hanem az Evos-hoz hasonlóan a Changan által készített alapra, a 2,0 literes 238 lóerő teljesítményű turbómotor se a Ford sajátja, hanem a kínaiak négyhengerese EcoBoost-ra átkeresztelve, ahogy a 8 fokozatú automatikus váltó is távol-keleti fejlesztés. Nincs arról szó, hogy Kínán kívül is megpróbálkoznak a Ford Mondeo gyártásával-forgalmazásával, a Changan Ford egyébként 2022 végén kezdi meg az újdonság sorozatgyártását.