A Brüsszeli Autószalonon volt az első hivatalos jelenése a felfrissített Opel Insigniának, ahol egyfelől megmutatták a GSi változatot, másfelől a motorpaletta egy részét is pontosították – nem marad motor változatlanul.

A legnagyobb újdonság, hogy búcsúzik az 1,5 literes benzines (140, 165 LE) és 1,6 literes turbódízel (110, 136 LE), a belépőszintet az 1,4 literes háromhengeres turbó (145 LE/236 Nm) és az 1,5 literes háromhengeres dízel (122 LE/300 Nm) jelenti, ezekhez hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak, később a benzineshez fokozatmentes automata, a dízelhez kilencfokozatú automata is választható lesz. Ezen kívül még egy 2,0 literes, négyhengeres turbómotort jelentettek be, amely a normál megjelenéssel 200 LE/350 Nm teljesítményű, míg a GSi modellben 230 LE/350 Nm-t tud – ez az első Opel motor, ami hengerlekapcsolással spórol. Ez a négyhengeres turbómotor kilencfokozatú automatikus váltóval és összkerékhajtással jön. Még az idén bejelentik a 2,0 literes turbódízel továbbfejlesztett változatát.

Az Insignia GSi újdonság a FlexRide felfüggesztés, amelynél nem csak a lengéscsillapítást állítja folyamatosan az elektronika, de a kormányszervot is, megtartották a négydugattyús Brembo első féknyergeket, a pedálérzetet elektrohidraulikus fékrásegítővel javítják. Az összes friss Opel Insignia sajátja a vezérelt nyitású első légbeömlő, amely a légellenállást csökkenti, illetve hidegben gyorsabb bemelegedést eredményez.