Már javában zajlik a következő generációs Mazda MX-5-ös, és annak testvérmodelljének, az új Alfa Romeo roadsternek a fejlesztése, ezek a képeken utóbbi autó látható. Honnan tudjuk mindezt a Mazda karosszéria ellenére? A képek a Chrysler Auburn Hills-i fejlesztőközpontja közelében készültek…

A legtöbb találgatás azzal kapcsolatban van, hogyan is fogják hívni az olaszok az új típust, a hagyományos Spider név mellett annak az első generációjánál használt Duetto név, illetve a közelmúlt/közeljövő sportkocsijából levezetett 2C is elképzelhető. Az aktuális MX-5-ös karosszériájának darabjaiból összetákolt ideiglenes karosszéria alatt a Mazda Skyactiv technológiájából merítő padlólemezt találunk, hosszabb lesz az első túlnyúlás, hogy a szigorúbb európai gyalogosvédelmi előírásoknak is megfeleljen az autó, de úgy tűnik, a hátsó túlnyúlást rövidebbre veszik.

A formán kívül a legnagyobb különbség a Mazda és az Alfa Romeo roadsterek között a technikában lesz, a japánok kitartanak a szívómotorok mellett – várhatóan az új Mazda3-as 100, 120 és 165 lóerős négyhengeresei lesznek a befutók -, az olaszok pedig az 1,4-es és az új, alumínium blokkos 1,8-as turbómotort használják majd, azaz ahol a Mazda MX-5-ös befejezi, ott kezdődik majd az Alfa Romeo kínálata. A jövő év végén várható az autók leleplezése sorozatgyártáshoz közeli prototípusként, 2015 elején indul aztán a sorozatgyártás Japánban, és nem sokkal később a forgalmazás.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!