Egészen mostanáig csak kézi kapcsolású váltóval kínálták a dízelmotoros Honda Civicet, a tizedik generációnál azonban már van alternatívája a hatfokozatú váltónak, a japánok saját fejlesztésű kilencfokozatú automatája. A 120 LE/300 Nm teljesítményű 1.6 i-DTEC motor automata kivitele 11 másodperces 0-100 km/h sprintet tud. Minden felszereltségnél, mindkét karosszériánál (a Törökországban gyártott lépcsős hátú és a brit ötajtós) választható az új váltó, a szabványos átlagfogyasztás 4,1 l/100 km, a CO2-kibocsájtás ötajtósként 109, lépcsős hátúként 108 g/km. A sok fokozat miatt alacsony gyakorlati fogyasztást ígér a gyártó, és mivel az egység képes egyszerre több fokozatot átugorva visszaváltani, azt állítják, a sportos vezetőknek is megfelelő választás lesz.