Budapest és térségének jelentős méretű biogáz forrása áll kihasználatlanul. Egy év alatt a közlekedésbe vonható metántartalom ebből mintegy 8 millió Nm3, amely több mint 7 millió liter gázolaj felhasználásának elkerülését, megközelítőleg 180 autóbusz meghajtását (13 millió buszkilométer megtételét) jelentheti.

Ez a megújuló energiaforrás az ország teljes közlekedési célú energiafelhasználásának az 1,3 százalékát adhatja, amely markáns előrelépést hozhatna az EU által 2020-ra kitűzött megújuló energiafelhasználás célértékeinek elérésében. Az áttéréssel amellett, hogy 15,5 ezer tonna CO2 emisszió csökkentése válna lehetővé, a szmog riadóknak is búcsút inthetnénk. A BKV mostani viszonyai között ez együtt járna 1100 tonna NOx kibocsátás 50 tonnára zsugorításával és 80 tonna szilárdrészecske kibocsátás teljes elkerülésével, melynek társadalmi haszna Budapesten szinte felbecsülhetetlen.

Nem véletlen, hogy a NABI teljes erőbedobással támogatja ezt a hajtóanyagot, mivel már évtizedes tapasztalatokkal rendelkezik a gázhajtású buszok területén, ami nem feltétlen mondható el a többi magyar vetélytársáról. „A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület kiemelt célja a gáz, mint üzemanyag népszerűsítése a hazai piacon és reméljük, mielőbb sikereket érünk el” – mondta el a téma kapcsán Domanovszky Henrik, az Egyesület elnöke. Hazánkban a NABI jelenleg is gyárt gázüzemű autóbuszokat. A cég eddig összesen 3491 db gázhajtású autóbuszt gyártott az elmúlt közel másfél évtizedben (az összes leszállított NABI autóbusz 43,5%-a), melyek az Egyesült Államok városaiban teljesítenek szolgálatot. „A NABI kifejezetten sikeres a környezetbarát gázüzemű buszok piacán, évek óta szállítunk ilyen járműveket többek között Los Angeles városának. Mérnökeink évtizedes tapasztalatok birtokában a legmodernebb megoldások alkalmazásában is jártasak, így cégünk felkészült és tapasztalt mérnökgárdával áll akár a hazai gázüzemű autóbuszgyártás kihívásai elé. Bízunk benne, hogy az Európában is egyre népszerűbb gázhajtás rövid időn belül elfoglalja méltó helyét a regionális buszpiacon is” – emelte ki Baranyai Ferenc, a NABI Kft ügyvezetője.