A kamionok között már olyan szinten tökéletesítették a vontatójárműveket, hogy azoknál már csak nagy befektetéssel lehet minimális üzemanyag-megtakarítást elérni. A pótkocsik finomításával azonban jelentősen lehetne csökkenteni a hosszú távú áruszállítás során keletkező CO2-kibocsájtást.

Ez motiválta a Mercedes fejlesztőmérnökeit, amikor elkészítették az Aero Trailer elnevezésű pótkocsit. Amely sajnos nem felel meg a törvényi előírásoknak, hiszen a specális, áramlásleválasztó hátsó burkolat amúgy 40 centivel nyúlik túl a változatlan méretű, tehát a törvény által megengedett maximális járműhosszt jelentő pótkocsin. A másik alternatíva a hasznos térfogat csökkentése lett volna, de azt nem akarták meglépni.

Ennek megfelelően szigorúan elméleti értékekről beszélhetünk az üzemanyag-megtakarítás tekintetében, a 18 százalékkal kisebb légellenállás 5 százalékkal csökkenti a szerelvény fogyasztását menet közben, ami átlagos, évi 150 000 km-es autópályás használatot figyelembe véve 2000 liter gázolajmegtakarítását jelentené. A Mercedes abban bízik, hogy a maximális megengedett járműhosszt fél méterrel meghaladó megoldás használatára felmentést kap majd, hiszen hasonló engedélyeket már ma is kiadnak emelőhátfalas, vagy targoncát a hátukon szállító szerelvényeknek.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!