A márka mai pozícióját megteremtő 02-es sorozatot idézi meg 55 évvel annak debütálását követően a BMW 2-es sorozat, talán a retróságnak köszönhetjük, hogy a kocsi orrán még normális méretű veséket látunk, csak a háromszög alakú oldalsó légbeömlőknél látszik a formatervezők lázadó szelleme. Combosak a hátsó kerékjáratok, mindenfelé az erőre utaló domborulatokat és karaktervonalakat helyeztek el, módosultak az arányok is, hiszen hosszabb, szélesebb és laposabb lett a kupé.

Az elődhöz képest 12%-kal növelték a karosszéria csavarodási merevségét, a tömegeloszlás 50:50% a tengelyek között. A felépítmény hossza 4537 mm, szélessége 1838 mm, a tengelytávolság 2741 mm – ez 105, 64 illetve 51 mm-es bővülést jelent –, a magasság 28 mm-rel 1390 mm-re csökkent. A felfüggesztés a 4-es sorozatból jön, az elődhöz képest jelentősen szélesebb lett a nyomtáv (négyhengeres motornál elöl +54, hátul +31 mm, hathengeresnél elöl +63, hátul +35 mm).

Kategóriájában egyedüliként kínál soros hathengeres motort a BMW 2-es Coupe, a forgalmazás indulásakor csak M240i xDrive-ként, azaz összkerékhajtással lesz elérhető a 374 LE/500 Nm teljesítményű soros hathengeres turbómotor, amivel 4,3 másodperc alatt megvan a 0-100 km/óra sprint, később lesz pusztán hátsókerékhajtású modell is a vezetési élményt kedvelőknek. Sajnos kézi kapcsolású váltó nem szerepel a tervek között, csak a nyolcfokozatú automata. A józanabb modellek hátsókerékhajtásúak, a benzines 220i (184 LE/300 Nm) és a 220d (190 LE/400 Nm, 48v-os lágyhibrid rendszer), 2022 nyarától lesz választható a 230i (245 LE).