Az autóiparban érdekelt német állam nem akarja, hogy a francia állam is beszálljon az autóiparba. Röviden így foglalható össze az, hogy a Volkswagen konszernben 20 százalékos szavazati és egyben vétójoggal rendelkező Alsó-Szászország bejelentette, mindent megtesz annak érdekében, hogy a francia állam ne nyújthasson 5-7 milliárd eurós segítséget a PSA konszernnek.

Olyan súlyos helyzetben van a francia autógyártó, hogy a negyed éves eredmények közreadása után várhatóan a befektetésre nem ajánlott kategóriába kerül a hitelminősítőknél, ezt akarja megakadályozni a francia állam azzal, hogy egy 5-7 milliárd eurós hitelt nyújt a Banque PSA Finance-nek. A segítség azonban nem ingyen megy, állam által kinevezett ember kerülne a pénzintézet élére. Azért ezt a konstukciót találták ki a franciák, mert az autógyártás közvetlen támogatása nem lehetséges, a pénzintézet megsegítése azonban várhatóan átmegy majd az európai hivatalokon.

Alsó-Szászország szerint egyébként nem az autógyárak állami támogatása a megfelelő lépés a válságból való kilábalásra. Ebben lehet igazság, de némi piacféltés is van benne, hiszen a PSA konszernben résztulajdonos a General Motors, és épp most fontolgatják azt, hogy összeolvasztják a Peugeot-Citroën márkákat az Opel-lel, aminek eredménye egy olyan autógyártó, ami a Volkswagen komoly vetélytársa lenne.

Ha egyébként bekövetkezik a PSA részvények leminősítése, akkor az a helyzet áll elő, hogy a francia PSA-márkakereskedőknél vásárolt autókra 11,6 százalékos kamattal tudnak finanszírozást adni, míg a bankok által megbízhatónak minősített Volkswagennél már 1,9 százalékos kamatú finanszírozást is találnak az ügyfelek.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!