Kereken 600 lóerővel nyitott az MP4-12C-vel a brit McLaren újkori személyautó-választéka, majd amikor végre kitalálták, hogyan nevezzék az autót, rögtön 650 lóerőre pumpálták fel a teljesítményt – ez lett a 650S modell. Azonban ezzel párhuzamosan az árakat is megemelték 10 százalékkal, azaz egyre távolabb került a cég a hétköznapi autóktól. Ezen változtatnak most a Sport Series nevű belépőmodellekkel, amelyek sorát az 570S nyitja.

Teljesen új karbon utascellát készítettek a belépő szintnek (roadster és 2+2 személyes kupé érkezésére számíthatunk a jövőben) de a körítésnél egy kicsit visszafogták magukat a tervezők. Nem olyan penge a fényszóró, a hátsó részen sincs annyi szárny, de azért még így szuperlapos a karosszéria, és legalább szép hátsó lámpákat kanyarítottak LED-füzérből.

A McLaren mérnökei időt, pénzt és energiát nem kímélve a 3,8 literes biturbó V8-as alkatrészeinek harmadát teljesen újra cserélték annak érdekében, hogy abból az eddigi legalacsonyabb teljesítményt sajtolják ki belőle: így is maradt még 570 LE és 600 Nm, úgyhogy nagyon nem panaszkodhatnak a vásárlók. A 100 km/h-s sebességet 3,2 másodperc, a 200 km/h-t 9,5 másodperc alatt éri el az autó, amely akár 328 km/h-val is képes száguldani. Ez utóbbi számok ismeretében nem csoda, hogy alapfelszerelésként adják a karbon-kerámia fékrendszert.

A szabványos cikluson 9,2 l/100 km-es átlagot tud a McLaren 570S, amelynek 1313 kg a saját tömege – ez 150 kg-mal könnyebb bármelyik vetélytársnál -, miközben olyan szériafelszereléseket kínál, mint kárpitozott ülések (felárasak a karbon versenykagylók), vagy épp tárolórekeszek az utastérben. A légkondi vezérlését is a központi érintőképernyőn keresztül lehet intézni. A McLaren 570S ára még nem ismert, de jól értesültek szerint 50 millió Ft körül lesz.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!