Nem csak azért veszélyes a navigációs rendszer, mert tévútra vezetheti a szegény (mármint nem anyagilag) focistát, aki aztán az erdőben magára hagyja a Panamera Turbóját, de bizony az érintőképernyő veszélyes mértékben elvonja a sofőr figyelmét az útról.

Múlt péntek éjjel például egy Audi A8-as sofőrje saját bevallása szerint épp a navigációs rendszert bogarászta, amikor úgy 11 óra körül a francia-svájci határt jelző Thônex-Vallard állomáshoz érkezett. Azzal a lendülettel hajtott egyenesen, ahogy érkezett, ami egyébként valószínűleg nem csak a helyileg megengedett, de a francia autópályán érvényes sebességhatárt is meghaladta – a svájci határőrség egyébként sietett közölni, hogy a kérdéses terelésnél 70 km/órás sebességkorlátozás van érvényben.

A helyszínelők még saccolni se mertek, ugyanis amint az elforduló út padkájának és beton terelőelemének ütközött az autó, az legalább 5 méter magasra repült fel a levegőbe, majd 45 méterrel távolabb ért földet és csúszott még pár tíz métert. A magasságra csak minimálérték van, ez ugyanis annak a pénzváltó bódénak a teteje, amely fölött (!) átrepült az Audi. A sofőr személyazonosságát nem közölték, de azt igen, hogy enyhe karsérüléssel megúszta a nagy repülést, és szerencsére a landolásnak helyt adó parkoló is épp üres volt.

A földet érés egyébként már Svájcban következett be, de mivel a balesetre még Franciaországban került sor, utóbbi ország hatóságai folytatják majd le a hivatalos vizsgálatokat. A balfácán audis szerencséje, hogy a schengeni övezetnek köszönhetően legalább illegális határátlépés miatt nem fogják megbüntetni. Érdekes lehet majd az is, a biztosító hogyan számol el a Franciaországban baleset szenvedett autó Svájcból történő szállításával…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!