Mivel a motorkerékpároknál nincs az utast körbefogó biztonsági utascella, akkor jár a legjobban a motoros, ha a saját testén viseli a védőmezőt. A német ADAC most két légzsákmellényt tesztelt, és arra az eredményre jutott, hogy igenis számottevő védelmet nyújtanak ezek a ruhadarabok.

A Dainese D-air Street elnevezésű védőmellénye a motorkerékpárra szerelt szenzorok jele alapján rádióhullám segítségével aktiválódik, ezért már az elsődleges becsapódáskor 45 milliszekundum alatt felfújódik a védőpárna. Jó védelmet nyújt a gerincnek és a mellkasnak, azonban csak egy motorkerékpáron használható. Elég drága a rendszer, a ruha 749 euróba kerül, a motorkerékpárra kerülő érzékelők 459 euróba kerülnek.

A Helite AirNest Jacket-nél a kioldó jelet egy, a motorkerékpárhoz rögzített kábel adja. Ez is elég gyorsan felfújódik, de csak egy kis késéssel a Dainese megoldásához képest. Azzal ellentétben azonban bármelyik motorkerékpáron működik a légzsákmellény, a vételár ez esetben 549 euró.

A motorkerékpáros baleseteknél a fejsérülést követően a mellkas sérülése a második leggyakoribb halálozási ok, a légzsákmellények e téren növelik jelentősen a használójuk biztonságát. Az ADAC szerint a gyártóknak együtt kellene dolgozniuk a beszállítókkal annak érdekében, hogy a légzsákmellényekhez esetleges érzékelők/azok előkészítése bekerüljenek a gépek gyári felszerelései közé.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!