A Nissan hivatalos gyári tuningcége, s egyben a márka versenysport-tevékenységét felügyelő Nismo (a Nissan Motorsport szavakból) közel fél évszázados múltra tekint vissza. Hazájában óriási kultusza van, mifelénk azonban néhány elvetemült rajongón kívül mindenekelőtt a PlayStation-generáció ismerheti a népszerű Gran Turismo játékszimulátor révén. Ezek után nem véletlen, hogy a Nismo európai partraszállása a fiatalos közönséget megcélzó Juke crossoverrel veszi kezdetét.

A Juke Nismo a megfizethető tuningot képviseli A Juke Nismo a megfizethető tuningot képviseli

A már önmagában is extrém formát látványosan megvadítja az optikai tuningkészlet, de a sportosabb szabású kötények (elöl LED-es nappali menetfénnyel, hátul F–1-es stílusú ködzárófénnyel morcosítva) egyben a felhajtóerőt is hatékonyan csökkentik. További hatásfokozóként szigorú hűtőmaszkot, küszöbtoldatokat, tetőspoilert, piros tükörházakat, 18 colos alufelniket (225/45-ös abroncsok) és 10 centis sportkipufogót kapott a Juke.

Az utastér átalakítása is izgalmas, igényesebbek az anyagok Az utastér átalakítása is izgalmas, igényesebbek az anyagok

Belül sem aprózták el az átalakításokat: határozott oldaltartást nyújtó velúr sportülések, alcantara-bőr sportkormány (a középállást jelző piros csíkkal), alumínium pedálsor, zongoralakk betétek, piros számlapos fordulatszámmérő és piros motorindító gomb fokozzák a hangulatot.

Kétlépcsős tuning: lesz combosabb is!

Utóbbi megnyomása a Juke 1,6 literes turbómotorját kelti életre: mivel a Nismo elsősorban a megfizethető tuningról szól, a 190 lóerős és 240 Nm-es értékeket csupán tízzel toldották meg. Ezek után mind az elsőkerék-hajtású (hatfokozatú manuális váltóval), mind az összkerekes (CVT fokozatmentes automata váltóval, kézi üzemmódban hét előre programozott fokozattal) modell gyorsulása 0,2 másodperccel javult, míg a csúcssebesség, a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás nem változott.

 Ha a különbség nem is, azért a 200 lóerő érezhető. Harapósan reagál a gázadásra, 2500-as fordulat alatt picit altatja a sofőrt, majd kimutatja a foga fehérjét: lelkesen pörög fel és acélosan húz a négyhengeres. Lehengerlően viszi a könnyűsúlyú crossovert, a rövid utakon és precízen kapcsolható kézi váltóval pedig élmény játszani. A kormányzás direkt és elegendő visszajelzéssel szolgál, agilisan kanyarodik a kocsi, csak erőteljes gázadásra pörögnek ki az első kerekek. Mivel a 180 mm-es hasmagasságot nem csökkentették, némi oldaldőléssel fordul, de a feszes sportfutóművel jól tapad és kezesen viselkedik, ráadásul még a rugózása is vállalható.

Látványos iPad alkalmazás Látványos iPad alkalmazás

Aki turbós Juke-on töpreng, annak érdemes kifizetnie a Nismo 1 275 000 forintos felárát: egyrészt látványosan különbözik a többitől, másrészt minden extrát tartalmaz – egyedül azt kell eldönteni, hogy fehér, szürke vagy fekete színben kérjük. Ha pedig a 200 lóerőt kevésnek találja, még az év vége előtt érkezik egy 220 lovas verzió, elektronikus diffivel, 20 mm-rel ültetett sportfutóművel és harsányabb kipufogóval.

Japán színekben: a fehér autón jól mutat a a piros tükörház és az alul végigfutó diszkrét piros csík Japán színekben: a fehér autón jól mutat a a piros tükörház és az alul végigfutó diszkrét piros csík

Nissan Juke Nismo
Összlökettérfogat: 1618 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 Turbó
Max. teljesítmény: 147 kW (200 LE) 6000/perc
Max. nyomaték: 250 Nm 2500-4800/perc

Sebességváltó: 6 man/CVT
Hossz./szél./mag.: 4165/1770/1565 mm
Tengelytáv: 2530 mm
Tömeg/teherbírás: 1293/428 kg (1430/416 kg*)
Csomagtér: 251/830 l (207/786 l*)
Üzemanyagtank: 46 l (50 l*)
0-100 km/h: 7,8 s (8,2 s*)
Max. sebesség: 215 km/h (200 km/h*)
Fogyasztás: 9,1/5,6/6,9 l/100 km (9,8/6,0/7,4 l/100 km*)
CO2-kibocsátás: 159 g/km (169 g/km*)
Alapár: 7 490 000 Ft (8 390 000 Ft*)
* CVT fokozatmentes automatával és összkerékhajtással

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!