Majdnem az összes N20-as (2,0 literes, négyhengeres turbómotor 184 vagy 245 LE teljesítménnyel) és N26-os (2,0 literes, négyhengeres turbómotor 245 LE teljesítménnyel – az N20 némileg módosított változata) motorral szerelt BMW-t visszahívják az Egyesült Államokban, mivel gond van a fékrásegítővel.

A 2012 májusa és 2013 augusztusa között gyártott autóknál – 3-as, 5-ös, X1-es, X3-as és Z4-es modellek érintettek – elképzelhető, hogy a fék vákuumpumpájának olajutánpótlása nem megfelelő, kenés hiányában a vákuumpumpa elromolhat, tehát rásegítés nélkül kell megállítania az autót a sofőrnek, értsd sokkal nagyobb erővel kell nyomnia a pedált. A még el nem adott autókat egyelőre nem is adják át a vásárlóknak, akik pedig ilyen autót használnak, egyelőre csak reménykedhetnek, hogy nem lesz baj, hiszen egyelőre még nem találták meg a megoldást az esetleges probléma elhárítására. A BMW annyit javasol, hogy ha bekövetkezik a fékrásegítő hibája, a rögzítőfék segítségével állítsa meg a kedves ügyfél az autót, és vegye igénybe a cég Assistance szolgáltatását. Első körben novemberben értesítik a tulajdonosokat egy levélben, majd decemberben küldenek még egy levelet, amelyben már remélhetőleg benne lesz az is, hogy mikor számíthatnak a hiba kijavítására az ügyfelek. Addig csak reménykedhetnek, hogy minden jól megy, pardon, megáll.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!