Meglepő módon nem a 2016-ban várható kompakt szabadidő-autóját előlegezi meg a Seat a Genfi Autószalonon bemutatkozó tanulmánya, hanem azt mutatja meg, 2020-ra hová akar elérni a márka. Ha ez nem lenne nyilvánvaló, ott van a 20V20 elnevezés, amelyet a sajtóanyag szerint „vision veinte veinte”-nek, azaz Vision 20:20-nak kell olvasni.

Ha konkrét autót nem is, a terepjárós magasságba emelt formavilágot már megismerhetjük az autó révén, amely egyébként 4569 mm-es hosszával és 2791 mm-es tengelytávolságával bőven kilóg a kompakt kategóriából, és bőven hagy helyet a Leon X-Perience terepes kombinak. Persze nem légből kapott autóról van szó, hanem az MQB építőkészlet alapján készített típusról, amely „akár 300 lóerős TSI- vagy 240 lóerős TDI-motorokkal” lesz majd választható, illetve kábeles hibrid hajtás is megvalósítható.

Sokoldalúan alakítható utastér és több mint 600 literes csomagtér – vajon ablakig vagy tetőig pakolva? – várja az utasokat, akik már a következő generációs műszerfallal szembesülhetnek. A gyakorlatban ez teljesen szabadon konfigurálható érintő- és hagyományos képernyőket jelent, amelyek segítségével teljesen a saját ízléséhez alakíthatja a belsőt a tulajdonos.

Nyugodtan mondhatjuk, hogy pengeéles a karosszéria, hiszen az új gyártástechnológiának köszönhetően sikerült mindössze 1,1 mm-es ívű éleket préselni a lemezekbe – ilyenről manapság csak álmodhatnak a formatervezők nagyszériás gyártás esetén. Szóval a Seat 20V20 segítségével képet alkothatunk arról, milyen irányba halad a spanyol márka – az eredményeket látva szemmel láthatóan bízik benne a Volkswagen konszern.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!