Ben-Scott Geddes mérnökként a Ferrarinál és a McLarennél is dolgozott, de saját startupot alapított, mert radiálisan új terepjárót akar építeni. A Fering nevű márka a tervek szerint halad a fejlesztéssel, az első prototípus tesztjeivel már végeztek, hamarosan alkatrészekre szedik az autót, hogy alaposan megvizsgálják, majd újbóli összeszerelést követően jövőre aztán a 2. és 3. prototípussal együtt folytatják a fejlesztést. A tervek szerint 2024-ben korlátozott darabszámban megindítják az összeszerelést, és 2025-től már „nagy” szériában készül majd a jármű.

A hasonló kőkemény terepjárókhoz képest kicsinek és könnyűnek ígérik a Fering konstrukcióját, amely 2 villanymotoros összkerékhajtást kap 800 Nm-es nyomatékkal, az akkumulátor 80 km-es elektromos hajtótávolságot biztosít, de van hatótávnövelő a fedélzeten. Azért választottak viszonylag kis akkumulátort, mert azt extrém hőmérsékletekre (hideg és meleg egyaránt) felkészítik, az ügyfél különféle hatótávnövelő és akkumulátor-kapacitás közül választhat majd. A Fering Pioneer annyiból is különleges lesz, hogy műanyag karosszériaelemek helyett több pontos is különleges szövetet használnak majd, a modern csizmák és kabátok anyagához hasonló burkolat a fém- vagy műanyag elemeknél jobb hang- és hőszigetelő tulajdonságokkal bír.