Az elmúlt 3 évben zajlott a Lotus Emeya akkumulátoros-elektromos sportkupé prototípusainak tesztelése, ez idő alatt 15 ország útjain futottak az autók. Nagy-Britannia kanyargós B-útjain, a német autobahn belső sávjaiban, az alpesi hágókon és Belső-Mongólia elhagyott tájain is bizonyítania kellett az Emeyának, hiszen annak minden körülmények között a márkára jellemző vezetési élményt kell nyújtania.

Természetesen nem maradtak ki a versenypályák sem a programból, a Lotus saját létesítménye mellett a Nürburgring-Nordschleife aszfaltcsíkján és a dél-olaszországi Nardó oválpályáján is letesztelték a kupé tudását. A tesztprogram végén következett a hideg égövi tesztelés, amelynek a lezárásáról számolnak most be.

Az északi sarkkörtől mintegy 250 km-re északra, a finnországi Ivalo városának környékén hajtották végre a menetdinamikai vizsgálatokat a Lotus mérnökei. Noha többször is -25°C-os hőmérsékletet mértek, ezzel még nem elégedtek meg, úgyhogy a tesztközpont fagyasztójában -40°C-ig hűtötték a prototípusokat, hogy kipróbálják a hidegindítási tulajdonságokat.

A tesztelés során a Lotus Emeya számára kifejlesztett téli abroncsokat is megvizsgálták, no és gondoskodtak arról is, hogy a vezetőtámogató rendszer akkor se jöjjön zavarba, ha nem láthatóak a felfestések a hófehér tájban. A nagy méretű fel-a-fejjel kijelző például kék színre vált havas táj esetén, a szélvédő tükröződése a megváltozott kontraszt segít a vezetőnek felismerni az utat még szikrázó napsütésben, vakító fényviszonyok közepette is. A Lotus Emeya forgalmazása még az idén megindul, előtte még a Közel-Kelet, Ausztrália és az Egyesült Államok útjain is ellenőrzik a mérnökök, sikerült-e a végső finomhangolás.