Már 2006 óta próbálja a Ford konszern megszorongatni az Egyesült Államokban nagyon népszerű Nissan Muranót az Edge nevű autójával, ami kevésbé fantáziadús, de hát sokan vannak olyanok, akik ilyenre vágynak. A tanulmányhoz hű maradt a második generáció sorozatgyártású változata, amelyet azért érdemes nekünk is jó alaposan megnézni, mert ezzel fogja európai személyautó-kínálatát megkoronázni a Ford.

A lemezek alatt ugyanazt a padlólemezt találjuk, mint az új Fusion/Mondeo esetén, ennek megfelelően sokat javul az aktív és passzív biztonság – a különféle segédek mellett lesz 180 fokos képet mutató orrkamera mosóval, pre-crash vészfékasszisztens, hátsó biztonsági öv-légzsák. A használatot például a hátsó lökhárító mögötti láblendítésre felnyíló csomagtérfedél és parkolósegéd könnyíti.

A világpiacon három benzinmotorral forgalmazzák majd a típust, Európában dízel is várható, hivatalos információk első körben a benzinesekről vannak. Az alap a 2,0 literes EcoBoost 245 lóerővel, majd következik a 3,5 literes V6-os szívó követ 265 lóerővel, a kínálatot meg a 2,7 literes V6-os EcoBoost koronázza meg “több mint 300 lóerős” teljesítményével. Mindhárom erőforrás választható lesz első- vagy összkerékhajtással, per pillanat nem tudjuk, lesz-e kézi kapcsolású váltó – a sajtófotókon csak előválasztó-kart látunk. Első körben az Egyesült Államokban dobják majd piacra a Ford Edge szabadidő-autót, majd azok a piacok következnek, ahol már az első generáció is megvásárolható volt. Európában ennek megfelelően inkább 2015 második felében várható a megjelenése – előbb még az új Mondeo piaci bevezetésével lesznek elfoglalva a Ford munkatársai.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!