A CHAdeMO konzorcium által kifejlesztett töltési megoldást a japán gyártók favorizálják, de a szabvány csak Japánban és Dél-Koreában lett általánosan elfogadott. A világ legnagyobb villanyautó-piaca, Kína a saját BG/T elnevezésű töltési megoldását tette iparági sztenderddé. Most e két szabvány egyedül a CHAdeMO 3.0 elnevezésű, most bejelentett megoldásban, ami visszafelé kompatibilis a korábbi CHAdeMO és BG/T töltőkkel (adapter), és bizonyos feltételek teljesülése esetén a CCS szabvánnyal is. Az új töltővel az elérhető töltési csúcsteljesítmény 500 kW (600 A), a töltőberendezés és maga a kábel is folyadékhűtést kap. Először haszonjárműveken kezdik használni a CHAdeMO 3.0-s töltőket 2021-től, ezt követően kerül majd a technológia át a személyautókra. A japán-kínai együttműködésben indult CHAdeMO 3.0 projekthez hamarosan csatlakozik India is, de Dél-Korea és több más Délkelet-Ázsiai állam kormánya is érdeklődik az új szabvány iránt.