Egy hónappal ezelőtt ismerhettük meg a felfrissített Audi A3-ast, és a modellcsaládot új irányba bővítő Allstreet változatot, most az S3-as sportmodell érkezéséről számolhatunk be. A 2,0 literes turbómotor teljesítményét 333 LE/420 Nm-re növelték, a maximális nyomatékot a 2100-5500/perc fordulatszám-tartományban szállítja a 4 hengeres. A 7 fokozatú duplakuplungos váltó és a motor áthangolásával gyorsabbak lettek a reakciók – nagyobb motornyomaték, erősebben összenyomott kuplungtárcsák –, a 0-100 km/óra gyorsulás 4,7 másodpercig tart, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/óra.

De annak is szolgál újdonsággal a friss Audi S3, aki nem csak az egyenes irányú gyorsulásban érdekelt, az eddig az RS 3-ashoz kínált hátsó aktív nyomatékelosztó rendszer már az S3-asban is alapfelszerelésnek számít. Ennél a hagyományos differenciálművet 2 darab többtárcsás, elektronikusan vezérelt tengelykapcsolóval váltják ki, ami lehetővé teszi, hogy üzemmódtól és élethelyzettől függően szabadon irányítsák a hátsó kerekek között a motor nyomatékának eloszlását. Ennek köszönhetően a 6 választható üzemmód az eddiginél jobban elkülönül egymástól, például sport-módban az ESP engedékenyebb, dynamic plus-ban pedig 1300/percre emelik az alapjáratot, hogy magasabb nyomatékról induljon az előadás.

Az új kerékcsapágy jóvoltából nagyobb negatív kerékdőlést tudtak adni a mérnökök, új a változó áttételezésű kormánymű, ami sokkal pontosabb irányítást tesz lehetővé. Alapáron adják az S sport futóművet (-15 mm az A3-hoz képest), opciós az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás. Elöl 357 mm átmérőjű és 34 mm vastag szellőztetett féktárcsákat használnak 2 dugattyús nyergekkel, nagyobb a fékbetétek felülete és így a fékerő is. A menetstabilizáló már kerekenkénti beavatkozásra is képes, ami az aktív hátsó nyomatékeloszlással és az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítással jelentősen javítja a menetdinamikai tulajdonságokat.

Az Audi S3 alapáron kapja a változó képet mutató, 24 LED-ből álló menetfényeket, az utasterében nemcsak a műszerfalon, de az ajtókon is hátulról megvilágított betéteket találunk. Bent a fekete a meghatározó szín, de nem spóroltak az ezüst díszekkel sem. Érdemes megemlíteni, hogy aki megfizeti az S3-ast, annak már nem kell előfizetnie a többzónás légkondira, hanem szériában 3 zónás légkondicionálót kap.