A múlt héten jelentette be a General Motors, hogy a kedvezőtlen piaci kilátások miatt nem látja értelmét annak, hogy fenntartsa a jelenlétét az orosz piacon, ezért a jelentős darabszámokat produkáló tömegmárkáit megszüntetni, és a Cadillac márkával és három, Egyesült Államokban gyártott Chevrolet-vel marad jelen az országban. Azzal indokolta a drasztikus lépést a GM Europe (ide tartozik az orosz piac is), hogy jelenlegi nehéz gazdasági helyzetében egyszerűen nem engedheti meg magának a veszteség finanszírozását, és mivel nem lehet látni, mikor fordulhat jobbra a helyzet, a kivonulás mellett döntöttek.

Természetesen a Kreml-nek nem tetszik, hogy egy ilyen jelentős piaci szereplő nyilatkozik negatívan a gazdaságról, és rögtön üzentek is az amerikai központnak – noha a kivonulásról szóló döntés Európában született -, miszerint megbánják majd, ha kimaradnak abból a fellendülésből, ami a mostani válságot követi majd. Ezzel egyébként tisztában van az autógyártó is, a problémát az jelenti, hogy jelen helyzetben még jóslatok sincsenek arról, mikor fordulhat újra növekedő ágba az orosz autópiac.

A General Motors közben bejelentette, hogy március 20-tól az összes raktáron lévő Opelt egységesen 25 százalék kedvezménnyel vásárolhatják meg az ügyfelek – ez akár 330 ezer rubeles, azaz 1,56 millió Ft-os megtakarítást jelent. Természetesen a márkakereskedő saját hatáskörben akár ennél nagyobb árengedményt is tud adni. A döntés bejelentésével párhuzamosan, március 18-én ugrásszerűen megnőtt az eladásra kínált használt Opelek és Chevrolet-k száma a hirdetési oldalakon, miután sokan elveszítették bizalmukat. Jelenleg mintegy 2,4 millió Opel és Chevrolet autó fut Oroszországban, ezek közül mintegy 600 ezer még garanciális időszakon belül van. A GM természetesen minden jogi kötelezettségének eleget tesz majd, azaz a garanciális ügyintézésen felül az alkatrész-utánpótlást is biztosítja az autókhoz.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!