Nemrég mutatta meg a Dodge a Charger Pursuit járőrautó felfrissített változatát, amellyel minden eddiginél gyorsabban elkapják az üldözöttet a törvény képviselői. Most pedig itt van az a Charger, amellyel ezt lehet kerülni. A megfelelő kezekben talán még a rádiónál is gyorsabb tud lenni a Charger SRT Hellcat.

Ennek orrában ugyanaz a 6,2 literes lökettérfogatú, kompresszoros V8-as dolgozik, amely pokolian gyors autót farag a nem éppen pehelysúlyú Challengerből. Persze a Charger még annál is nehezebb egy kicsivel, de hát 707 lóerőről beszélünk, meg 880 Nm-ről, aminek mindegy, mennyi tömeggel próbálják visszafogni: a Charger SRT Hellcat 3,7 másodperc alatt gyorsul 96 km/órás tempóra, és 328 km/órás csúcssebességet tud elérni. Az USA-ban mércének számító negyedmérföldes gyorsuláson 11,0 másodperces időt fut, ami egyébként két tizeddel jobb a Challenger kupé eredményénél – itt bizony előny, hogy a nagyobb tömeg miatt hajszálnyival jobban tapadnak a hátsó gumik.

A kocsinak számos karosszériaelemét át kellett tervezni, a motorháztetőre a meleg levegőt kiengedő nyílásokat vágtak, az orrlemezen nagyobb hűtőfelületet alakítottak ki, és a lámpák is sokkal drámaibb hatást nyújtó belsőt kaptak, javarészt LED-es technika segítségével. A kerékjáratokba 20×9,5 colos kovácsolt alufelnik kerülnek, amelyekre Pirelli P Zero abroncsokat szerelnek.

Meglepő módon a menüből választható üzemmódok között Eco, azaz takarékos módot is találunk, ezt kiválasztva a lehető legalacsonyabb fordulaton kapcsolja a következő fokozatot a 8 fokozatú ZF váltó, kevésbé érzékenyen reagál az elektronikus gázpedál, és nem használja az első fokozatot az autó, azaz a másodikból indul. Talán nem véletlen, hogy a Dodge Charger SRT Hellcat bemutatkozásáról szóló sajtóközleményből valahogy kimaradt, mennyi is a fogyasztása…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!