1931-ben került a Rolls-Royce tulajdonába a Bentley Motors, és 1932-ben értékesítették a Cricklewoodban található üzemet, két évig szünetelt a Bentley termelés, majd a Rolls-Royce Derby-ben található üzemében indult újra. A haditermelés miatt Crewe-ban vásárolt fel egy 60 hektáros krumplifarmot a cég, ahol aztán a Merlin vadászrepülők motorjait gyártották, a háború végét követően technológiai váltás jött a repülőmotorok terén, a jet-hajtóműveket Derbybe vitték, Crewe-ba került az autógyártás.

Technológiai újdonságot is hozott a Crewe-i üzem, hiszen itt már karosszériával rendelkező autókat gyártottak – karosszériaépítőknek továbbra is szállítottak alvázakat –, 1946. május 21-én készült el az első Bentley Mark VI-os. A máig legyártott Bentleyk 97%-a származik ebből a gyárból, 206 modellsorozatból összesen 197 086 példányt készítettek itt 2021. május 21-ig. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Volkswagen Csoport 1998-as beszállását megelőzően mindössze 38 933 autót raktak itt össze, ezt követően ugrásszerűen nőtt a termelés (a Continental karosszériákat Zwickauból, a Bentaygáét Pozsonyból szállítják), jelenleg napi 85 autó hagyja el a gyárat, két évtizeddel ezelőtt ez még egy havi termelés volt!

Már karbonsemleges a működése a Bentley Crewe-i gyárának, a tervek szerint 2030-tól már karbonpozitív lesz az energiamérleg, jelenleg a fejlesztőközpontban hajtanak végre jelentős fejlesztést, hiszen itt fogják fejleszteni a márka villanyautóit. 2026-tól csak plug-in és elektromos autók lesznek a kínálatban, 2030-tól akkumulátoros-elektromos hajtásra vált a Bentley Motors.