Immár 121 éves múltra tekint vissza a Škoda Motorsport, ennek egy sikeres fejezetét adta az 1946-ban bemutatott 1101-es Tudor. Eleinte széria-karosszériával indult különböző versenyeken az autó, így az 1948-as Rally Rajd Polski-n, a dél-amerikai Montevideo-Melo-Montevideo körversenyen, vagy épp a Spa-i 24 óráson – utóbbin a 3 versenyautó 1972 km-t tett meg, és egyszerre haladtak át a célvonalon. Az 1949-es brnoi Csehszlovák Nagydíjon debütált a Škoda Sport versenyautó, amely kézzel készített alumínium karosszériát kapott. Ezt módosították a LeMans-i 24 órás verseny kedvéért, amelyen aztán 1950-ben állt rajthoz a versenyautó Václav Bobek/Jaroslav Netušil irányításával.

A kocsi orrára 2 kiegészítő fényszórót szereltek az éjszakai etap miatt, kiegészítő légcsatornák szállítottak hűtőlevegőt az első dobfékekre, és 2150 mm-re nyújtották a tengelytávolságot a stabilitás javítása érdekében. A szerszámokkal és pótalkatrészekkel együtt 700 kg-ot nyom az autó a mérlegen, az 1089 cm3-es négyhengeres teljesítménye 50 lóerő 5200/perces fordulaton. A 12 voltos elektromos rendszert a cseh PAL készítette, a Barum szállította a diagonál abroncsokat. A Škoda 1101 Sport 140 km/órás csúcssebességet ért el, a 12 l/100 km-es fogyasztásával takarékosnak számított, a vetélytársaknál ritkábban kellett megállnia tankolni.

A verseny első 13 órája során az 1100 cm3-es kategória 2. helyére ért fel a Škoda Sport, összetettben az 5. helyen voltak, amikor egy műszaki hiba miatt fel kellett adniuk a versenyt. A 121 körben az egyik dugattyú csapszegének rögzítőgyűrűje eltört, ami nem volt jelentős probléma, de nem javíthatták azt meg, mert az érvényben lévő szabályok szerint csak a fedélzeten lévő pótalkatrészeket használhatták a javításhoz. A Škoda a tapasztalatok alapján módosította a konstrukciót, és egy második autót is épített, de a politikai környezet változása miatt meghiúsult az 1951-es indulás, így mind a mai napig az 1950-es LeMans-i 24 órás az egyetlen, amelyen egy cseh gyártó és cseh csapat rajthoz állt.

A Škoda eredetileg a 70. éves évfordulón akart visszatérni LeMans-ba, de a koronavírus miatt 2020-ban elmaradt a 2 évente megrendezésre kerülő LeMans Classic. Az eredetinek megfelelően 44-es rajtszámot viselő versenyautó sofőrjei Stanislav Kafka és Michal Velebný voltak, utóbbi nagyapja, Josef Velebný tervezte anno az alumínium karosszériát. A LeMans Classic-on 3 darab 43 perces futamon kell részt venni, félidőben van vezetőcsere, és természetesen LeMans-i rajttal indul a mezőny, azaz a célegyenes egyik oldalán sorakoznak fel az autók, a másikon a versenyzők és a rajtpisztoly jelére szaladnak autójukhoz a pilóták. A Škoda Motorsport csapata a 74 induló közül a 47. helyen ért célba, műszaki probléma nélkül.