Amikor Carlo Abarth 75 évvel ezelőtt a becsődölt Cisitalia alapján megalapította saját vállalkozását, a versenyzés mellett sportkipufogók gyártásával foglalkozott, a különleges motorhangot pedig megpróbálják átmenteni az elektromos korszakba is. Ennek érdekében a Stellantis fejlesztőközponton belül működő, kifejezetten a villanyautó-menethangokkal foglalkozó csapat (anno ezek a mérnökök feleltek a Record Monza kipufogóért is) 6000 munkaórát töltött az Abarth 500e megfelelő hangjának megalkotásával – miközben volt idejük elkészíteni az akár 126 dB-vel üvöltő egyedi hangszórót

Visszatérve a miniautóhoz, a Sound Generator által kibocsájtott hang a vezetési stílushoz igazodik, a süketkamrában vizsgálták, hogyan jut el az utasok füléhez a javarészt a talajról visszaverődő hang, de azzal is sok időt töltöttek a 6 hónapos munka során, hogyan tudják úgy „végteleníteni” a hangot, hogy az természetes maradjon. Az egyes üzemállapotok (gyorsítás, nagy sebességű kanyarodás, motorfékes lassítás, fékezés) ellenőrzéséhez referenciának a benzinmotoros Abarth 595 hangjait vették alapul, és persze úgy lőtték be a hangot, hogy az a törvényi kereteken belül a lehető leghangosabb legyen – de persze a sofőr azt menüből akár ki is kapcsolhatja…