2017-ben a parancsnoki UAZ 45. évfordulójára épp csak pasztell zöld színt kapott az autó, most a kerek 50. évfordulóra már komolyabban hozzányúltak az UAZ-469-eshez – hivatalosan tisztelegnek a múlt előtt, nem hivatalosan alkatrészhiány van… A 2,7 literes 16 szelepes 4 hengeres Euro-0 tisztaságú, az 5 fokozatú kézi kapcsolású váltó a kínai Baic terméke, és a jubileumi autót 235/85 R16 méretű BFGoodrich – vagy azzal egyenértékű – terepabroncsokkal szerelik. Nem fényezik az autót, hanem annak teljes karosszériájára kívül-belül az alvázvédőhöz hasonló, rücskös és a karcoknak jól ellenálló anyagot visznek fel.

Nincs már Glonassz műholdas helymeghatározó rendszer a fedélzeten, úgyhogy visszatértek a vászontetőhöz – igaz, gyári tartozékként lehet keménytetőt is venni –, a fekete műbőr üléseken piros cérnával készítik a díszvarrást, és mivel a biztonságra se kell annyira figyelni az aktuális – átmeneti – orosz szabályozás miatt, a limitált széria erejéig visszatértek a csomagtér oldaláról lehajtható pótülések, a két első ülés elektromos fűtést kap. Elöl és hátul az expedíciós kivitel acél lökhárítóját használják, amelyek segítségével akár meg is lehet emelni az autót kerékcseréhez (terepen ez hasznos tud lenni), előre elektromos csörlőt is beépítenek.

Az UAZ-469 50 лет limitált széria ára 1 650 000 rubel (10,8 millió Ft), és nem csak a kereskedőknél lehet azt megvásárolni, de közvetlenül a gyártól is. Utóbbi esetben is 1 650 000 rubel az ár, de az ügyfél kérhet személyre szóló alvázszám-végződést, és a gyárat és a gyári múzeumot bemutató kirándulásra is hivatalos az autó átvétele előtt. Azt nem közölték, hogy darabra vagy időben korlátozzák-e a limitált széria elérhetőségét, de azt igen, hogy az első 10 példány már gazdára is talált.