Hat év 2 hónapon át tartott az óriási méretű, a Szovjetunió igényeire szabott Kámai Autógyár felépítése, amely szervezésében a togliatti Lada-üzemre hasonlított, épp csak a méretarány volt nagyobb. A termelés 1976. február 16-án indult meg, ekkor gördült le az első jármű a futószalagról – biztosra mentek a gyárban, ezért 197 különösen jól felkészített ember végezte az összeszerelést, a többi jármű már normál műszakban készült.



Az első példány egyébként egy baskíriai állami vállalat flottájába került, ahonnan leselejtezéskor vásárolta azt vissza a Kamaz (vagy ahogy mifelénk évtizedeken olvasható volt a fülkék elején: KAMA3) autógyár, majd felújította azt. Épp csak egy nagy nullát hagytak le a jubileumi festésből, azaz 0000001 helyett 000001 lett a sorozatszám – talán a betűtípusváltás miatt.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!