Noha már a CLE-osztály 2023. júliusi világpremierje alkalmából is megmutatták a kabriót, annak tudását csak most, a 2024 áprilisára időzített piacra dobás előtt részletezi a Mercedes-Benz. Szériában adják az Aircap nevű szélterelőt (felnyílik egy spoiler a szélvédőperemen és a hátsó ülések mögött előbújik egy háló) és az Airscarf nevű fejtér-fűtő rendszert, ezeknek jóvoltából a gyár ígéri, hogy akár télen is élvezetesen lehet használni nyitott tetővel az autót.

A többrétegű, hő- és hangszigetelt vászontető fekete, piros vagy szürke színben választható, 20 másodperc alatt megy végbe az átalakulás akár 60 km/órás sebességgel haladva. Átalakították a mechanizmust, tisztán elektromos működtetésű a tető. A működés alapfeltétele, hogy zárva legyen a csomagteret osztó fedél – zárt tetővel 385 literes, nyitott tetővel 295 literes a raktér, amit a 60:40 arányban osztott hátsó támla döntésével lehet bővíteni szükség esetén. Európában a motorkínálatban a 2,0 literes dízelt (197 LE/440 Nm), a 2,0 literes benzinest (204 LE/320 Nm illetve 258 LE/400 Nm) és a 3,0 literes soros 6 hengeres (381 LE/500 Nm) jelenti, mindegyikhez jár a lágyhibrid rásegítés (23 LE/205 Nm), a dízel csak hátsókerékhajtású, a leggyengébb benzinesnél opciós, az erősebbeknél széria a 4Matic összkerékhajtás. Németországban 66 402 euró a Mercedes-Benz CLE Cabriolet indulóára.