A modellpaletta újabb kibővítésének köszönhetően jelenleg a Mercedes-Benz mondhatja magáénak a legnagyobb és legvonzóbb kínálatot e piaci szegmensben: összesen 27 különböző motor- és karosszériaváltozat közül választhatnak ügyfelei. Mindkét modellváltozat már rendelhető Magyarországon.

 

4MATIC rendszer – Példás tapadás és stabilitás kedvezőtlen útviszonyok közepette is

Főleg kedvezőtlen útviszonyok közepette, vizes, jeges vagy havas útfelületen érvényesülnek a Mercedes-Benz által kifejlesztett összkerékhajtás-rendszer, a 4MATIC előnyei. Kiváló tapadással ruházza fel az autót, és segíti a vezetőt elinduláskor, gyorsításkor, gyors kanyarvétel közben vagy terepen. Az állandó összkerékhajtás tovább javítja az E-osztály egyébként is példás menettulajdonságait, és rendhagyó menetdinamikai igénybevétel esetén is garantálja a Mercedes-Benz – modellekre jellemző biztonságot és stabilitást. Ugyancsak a márka autóitól megszokott menetkényelmet szolgálja az új első futómű, valamint a rugók és lengéscsillapítók gondos beállítása. A 4MATIC további előnye, hogy mellőzi a hagyományos differenciálzárakat, amelyek más összkerékhajtású személygépkocsiknál járulékos szervizigényű, komfortcsökkentő tényezőként érvényesülnek. Helyettük a 4ETS elektronikus kipörgésgátló segítségére támaszkodik a rendszer.

A 4ETS akkor lép működésbe, ha egy vagy több kerék kipörög, és amellett, hogy külön-külön lefékezi őket, nagyobb hajtónyomatékot juttat a jól tapadó kerekekre. A fékjelek gyors továbbításának köszönhetően három differenciálzáréval ér fel a hatása. A 4MATIC lelke egy a tengelyek közötti fordulatszám-kiegyenlítést végző, nyitott központi differenciálművel ellátott egyfokozatú elosztómű. Közvetlen kapcsolatban áll az automata váltóval, és komplett hajtóegységet alkot a motorral, a nyomatékváltóval, valamint az elsőtengely-hajtóművel. Az elsőtengely-hajtómű a motor új olajteknőjén található. Az elosztómű és az elsőtengely-hajtómű között kardáncsuklós tengely biztosítja az erőátvitelt.

V6-CDI – világrekordot teljesített

A Mercedes-Benz E CDI 4MATIC modellekben megtalálható hathengeres dízelmotor, a V6-CDI bemutatkozása rögtön világrekord felállításával kezdődött. A 165kW/224 LE teljesítményű motor három E 320 CDI szériamodellben, egyenként több mint 100 000 kilométeres, 50 000 és 100 000 mérföldnyi távot teljesített világrekord idő alatt – és mindezt meghibásodás nélkül. A texasi Laredo-i gyorsasági körversenyben az egyes járművek futásteljesítménye összesen 300 000 mérföld – 482 802 kilométer – volt. Ez megfelel a Föld és Hold 1,25-szörös távolságának. A világrekord kísérlet során a távolságon kívül az erős éghajlati ingadozások és az útegyenetlenségek is próbára tették a Mercedes-Benz V6-os dízelmotorjait.

4MATIC modellváltozat hathengeres dízelmotorral

A 4MATIC állandó összkerékhajtás és a korszerű V6-os CDI-motorok párosítása kimagasló előnyökkel jár a biztonság, a vonóerő, a nyomaték és a gazdaságosság terén. Az új E 320 CDI 4MATIC (limuzin) 7,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, 244 km/h végsebességet tud elérni, és mindössze 7,9-8,1 liter gázolajat fogyaszt száz kilométerenként (vegyes használat). E modellváltozat esetében 14 145 000 forint a limuzin és 14 870 000 forint a kombi (T-Modell) ára. Az E 280 CDI 4MATIC (limuzin) 7,8-8,0 liter üzemanyaggal is beéri. Ez a típus 8,2 másodperc alatt gyorsul fel százra, és akár 234 km/h-val tud száguldani. A limuzin 13 449 000 forintba kerül, a kombit 14 171 000 forintért lehet megvásárolni. Mindkét 4MATIC modellváltozatot új fejlesztésű hathengeres CDI-dízelmotor hajtja, melynek két legfőbb jellemzője a közös nyomócsöves befecskendezés és a példás nyomatékkifejtés. Az E 320 CDI 4MATIC-ban már 1 600 percenkénti fordulattól rendelkezésre bocsátja 510 Nm maximális forgatónyomatékát.

Az új összkerékhajtású dízelek alapfelszereltsége egyebek között részecskeszűrőt, klímaberendezést, sztereo-hifiberendezést és ötfokozatú automata váltót tartalmaz.