A Volvo V60 Plug-in Hybrid tanulmányautó létére lényegében sorozatgyártásra alkalmas jármű, azonban még egy kicsit várnunk kell azzal, hogy meg is tudjuk vásárolni.

A svédek csak 2012-ben kezdik el forgalmazni ezzel a hibrid rendszerrel szerelt autójukat – egyelőre még nem árulták el, melyik karosszériában, talán az új V70-esben. Addig a Genfben leleplezésre kerülő V60 Plug-in Hybrid tanulmánnyal készítik fel az embereket az újdonságra. A Volvo mérnökei olyan hibrid hajtást fejlesztettek, amelyiknél a belső égésű motor elöl, az elektromotor hátul hajt. A V60 esetén egy 215 lóerős D5 dízelmotort kombináltak 70 lóerős elektromotorral, utóbbit egy 12 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor táplálja. Ez egy feltöltéssel 50 km megtételére elég energiát képes tárolni, és nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a laboratóriumi mérések alapján mindössze 1,9 l/100 km az autó szabványos fogyasztása.

Genfben hibrid hajtással kerül a reflektorfénybe a V60-as kombi Genfben hibrid hajtással kerül a reflektorfénybe a V60-as kombi

A sorozatgyártásban várhatóan nem csak a legnagyobb teljesítményű dízelmotorral kombinálják majd az ERAD (Electric Rear Axle Drive) elnevezésű hibrid hajtást, hiszen azzal a benzinmotorok étvágyát is jelentősen lehet csökkenteni. Alkalmazásának egyedüli feltétele az elsőkerékhajtás és az automatikus váltó kombinációja.