Nem volt egyszerű dolga a formatervezőknek a B-osztály harmadik generációjánál, hiszen a főnökség azt kérte tőlük, hogy ne unalmas egyterűt készítsenek. Ennek érdekében ugyanazokat a fogásokat vetették be, mint az A-osztálynál, azaz hatalmas felületekből és ívekből építették fel a formát és az arányokkal is játszottak – hosszabb a tengelytávolság, rövidebbek a túlnyúlások és a magasságot is csökkentették.

A légellenállási együttható minimálisan csökkent (Cw 0,25 helyett Cw 0,24), de a szélzajt érezhetően csökkentették a gyár állítása szerint. A belső tér átalakulása a vetített műszerfallal és MBUX digitális asszisztenssel kezdődik, és 2019 közepén lesz teljes – akkor lesz elérhető felár ellenében a 14 centis sínen tologatható, állítható támlájú hátsó ülés, amivel az öt ülőhely megőrzésével (hátul nem marad lábtér…) a 455 literes csomagteret 705 literesre lehet bővíteni. Hosszában és széltében is több hely jut az utasoknak, az A-osztályhoz képest 9 centivel ül magasabban a vezető.

A Mercedes-Benz B-osztályban debütál a stuttgartiak keresztmotoros beépítésre optimalizált 2,0 literes dízele, az OM 654q az első motorjuk, amely már a 2020-tól érvényes Euro 6d előírás szerint van homologizálva. A 150 vagy 190 lóerős teljesítménnyel választható blokknál debütál az új fejlesztésű nyolcfokozatú duplakuplungos váltó. Ezenkívül még az 1,5-ös dízel (116 LE) és az 1,33-as benzines (136 vagy 163 LE) lesz elérhető. A jövővel kapcsolatban 4Matic összkerékhajtású változatot ígérnek, elektrifizált hajtásokról egyelőre nincs szó.

December 3-tól rendelhető az új Mercedes-Benz B-osztály, a rastatti gyártású egyterű első példányai februárban érkeznek meg a márkakereskedésekbe.