2019-ben dobta piacra a Huayra Roadster BC modelljét a Pagani, majd 2020-ban érkezett az Imola kupé; egészen mostanáig tartott, hogy ennek a két különleges modellnek a legjobb tulajdonságait egyesítsék a mérnökök. Az eredmény a Pagani Imola Roadster, amelynél 350 km/órában kell elektronikusan korlátozni a végsebességet! Részben azért, mert az elmúlt 3 év alatt sikerült tovább optimalizálni az 5980 köbcentis, Mercedes-AMG V12-es biturbót, és annak már 850 LE (5600/perc) és 1100 Nm (3600-5600/perc) a teljesítménye, ami több, mint kiindulási alap(ok)ban.
Az erősebb motor miatt annyit kellett módosítani az aerodinamikai csomagon, hogy több hűtőlevegőt kapjanak a hőcserélők, értsd nagyobbak a lég be- és kiömlők, a hátsó rész átalakításával még több hő távozik a motortérből és a hátsó fékektől.

Úgy lőtték be a szárnyakat, hogy 280 km/órás sebességnél 600 kg leszorító-erőt termel a Pagani Imola Roadster. A saját tömeg egyébként 1260 kg, ennek elérésében segít az Acquarelli Light elnevezésű fényezési eljárás, amellyel úgy sikerül megtartani a szín intenzitását és fényét, hogy 5 kg-ot spórolnak egy hagyományos fényezéshez képest. A Pirelli ehhez az autóhoz készítette el virtuális tervezéssel a P Zero Trofeo R abroncsok mintázatát (elöl 265/30 R20, hátul 355/25 R21), aktív aerodinamikai elemek segítenek a kanyarsebesség maximalizálásában. Az autó 2,0 g-s tartós és 2,2 g-s pillanatnyi keresztgyorsulást tud elérni, fékezésnél 2,2 g-s lassulást lehet átélni. Azt nem közölték, mennyibe kerül a Pagani Imola Roadster, de azt igen, hogy mindössze 8 példányt készítenek belőle.