Három hajtáslánccal is megvásárolható lesz majd a Hyundai Ioniq nevű autója, ezek közül az egyszerű hibrid alapján építették meg azt az autót, amellyel aztán a Bonneville kiszáradt sóstó medrében FIA-sebességrekordot állítottak be. A légellenállás javítása érdekében új hűtőrácsot, teljesen burkolt padlót és sima dísztárcsákat kapott az Ioniq HEV.
hyundai2
Az utastérből kiszerelték a feleslegesnek ítélt dolgokat, bukókeret, tűzoltóberendezés és hatpontos biztonsági övek kerültek oda, illetve a két első ülés között kapott helyet a nitro-tartály, amely gombnyomásra lép működésbe. Ezen kívül alacsony ellenállású szívósorral és átprogramozott motor/váltó vezérlőelektronikával, valamint sportkipufogóval növelik a teljesítményt. Megszabadultak a légkondicionálótól is.
hyundai3
Az FIA-előírásoknak megfelelően mindkét irányban egy órán belül elvégzett nagy sebességű száguldás során több, mint 257 km/órás sebességet is elért az átépített Hyundai Ioniq HEV, a hivatalos rekord azonban a két próbálkozás átlaga, ami 253,994 km/h – jelenleg ez a leggyorsabb, szériagyártású hibriden alapuló autó.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!