Genfben rögtön két tanulmánnyal bizonyítja új padlólemezének sokoldalúságát a Suzuki, az iM-4-es mini szabadidő-autó és az iK-2-es alsó-középkategóriás személyautó ugyanarra az alapra épül. Ezzel együtt egyébként új műszaki megoldások is jönnek, úgymint fejlett motorleállító és 1,0 literes benzines turbómotor.

Kezdjük az ismerkedést az iM-4-es szabadidő-autóval, amelynek a jövője kérdéses. Ezzel kapcsolatban azt említi a gyár, hogy az LJ-hez, az első Vitarához és az SX4-eshez hasonlóan ez is egy újfajta, kis méretű szabadidő-autó, illetve hogy a formája tele van retrós elemekkel – ez utóbbit mi itt Európában azért nem érzékeljük, mert mifelénk a Cervo illetve a Fronte Coupé típusok nem voltak elérhetőek.

Az ötajtós karosszéria hossza 3693 mm, a szélesség 1709 mm, a magasság 1566 mm, a tengelytávolság 2438 mm. Méretéhez képest óriási, 215/45 R18-as abroncsokat kap az egyébként összkerékhajtású mini-SUV, ezért van értékelhető szabadmagassága – igaz, a peres abroncsokkal nem érdemes nagyon terepezni, mert az első sziklán kicsípi az ember az oldalfalat.


A Suzuki iM-4-es motorterében egyébként a ma is használt 1,2 literes DualJet négyhengerest építették, amelyet motorleállítóval és fékenergia-visszatermeléssel is elláttak, és lítium-ion autó-akkumulátora is van a tömeg alacsony tartása érdekében.

Az iK-2-es autóval kapcsolatban meg kell jegyezni, hogy annak külső méretei ugyan elmaradnak a manapság Európában megszokott óriás-kisautóktól, de ennek ellenére a gyár szerint annak belső méretei az alsó-középkategória helyezik azt – egyébként egy számmal nagyobb a Swiftnél. A hossz 4023 mm, a szélesség 1920 mm, a magasság 1450 mm és 2520 mm a tengelytávolság. Ez is óriási kerekeket kapott, de a formatervezők úgy játszottak a vonalakkal, hogy nem tűnnek nagynak a 225/45 R18-as abroncsokkal szerelt kerekek.

Korábban már közöltünk képeket az autó sorozatgyártású változatáról mindenféle álca nélkül, azokon a képeken hétköznapi méretű kerekekkel láttuk az YRA kódnéven fejlesztett újdonságot. Az új padlólemez mellett ezzel az autóval kapcsolatban még az új 1,0 literes benzines turbómotort jelentették be. Erről per pillanat annyit ismernek el hivatalosan, hogy Boosterjet fantázianéven hozzák majd forgalomba, de a műszaki részletekről vagy akár a teljesítményről még hallgatnak. Túlságosan sokáig már nem titkolózhat a Suzuki, hiszen 2015 végén indul az újdonság sorozatgyártása Indiában, és 2016 elején már az európai kereskedésekbe lesz az autó.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!