Az IMA hajtás volt a korai benzin-elektromos hibrid hajtások egyike volt, és néhány hibája ellenére a Honda egészen mostanáig kitartott mellette, most azonban elérkezett a búcsú ideje. Egészen pontosan a Sport Hybrid fantázianéven futó megoldások közül a legkisebbnél, az Intelligent Dual Clutch Drive-nál kiküszöbölik annak legnagyobb hibáját, és végre lesz egy olyan tengelykapcsoló, ami függetleníti a hajtott kerekektől az új fejlesztésű, 1,5 literes Atkinson ciklusú benzinmotort. Ez jelentős fogyasztás-béli előnyt jelent majd, a CVT váltó helyett pedig 7 fokozatú, dupla kuplungos váltó dolgozik a hajtásban, és lítuim-ion akkumulátor tárolja az akkumulátort.

Ez a rendszer a kis- és kompakt modellekben jut majd szerephez, tehát a Jazz-ben, a CR-Z-ben, az új kis szabadidő-autóban valamint a Civicben.

A közepes méretű autóknak készül a második, Intelligent Multi Mode Drive / Plug-in névre keresztelt megoldás. Itt a belső égésű motor egy új fejlesztésű, 2,0 literes Atkinson-ciklus szerint működő négyhengeres, a váltó elektronikusan vezérelt fokozatmentes automata, amihez két elektromotor is csatlakozik. A lítium-ion akkumulátor kapacitásától függően normál vagy konnektorról is tölthető hibrid rendszert is ki lehet alakítani – az észak-amerikai Accordban már 2013 januárjától elérhető lesz ez a rendszer.

A Sport Hybrid SH-AWD rendszer az új NSX szuperautó/Legend-utód számára készül, és kiváltja az összkerékhajtást is. Új fejlesztésű, 3,5 literes V6-os benzinmotor és egy elektromotor hajtja az egyik tengelyt 7 fokozatú dupla kuplungos váltó segítségével, a másik tengelyen oldalanként van egy-egy elektromotor, amelyek vezérlésével a hagyományos összkerékhajtásnál is jobb vezethetőséget tudnak garantálni. A kanyar ívétől függően ugyanis arra is képes lesz az elektronika, hogy az ívbelső kereke lefékezi (energiát termel vele), míg az ívkülső kerékre extra teljesítményt ad – hagyományos összkerékhajtásnál legfeljebb annyit tudnak tenni a mérnökök, hogy lecsökkentik a hajtást az egyik oldalon.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!