Az év első tíz hónapjában, a tavaszi járvány miatti visszaeséssel együtt összesen 110 ezer használt személyautó került be az országba, ami 17 százalékkal marad el az előző év hasonló értékétől. Már ez sem a legjobb eredmény, ám a teljes piacot felmérő DataHouse októberről szóló adatai szerint 11 ezernél valamennyivel több import kocsi került forgalomba Magyarországon, ami már a tavaly októberhez viszonyítva 24 százalékos visszaesést jelent.

Az egyik elismert netes kereskedés vezérigazgatója, Halász Bertalan a cég közleményében úgy fogalmazott: – A koronavírus második hullámának hatására ismét jelentősen erősödött a bizonytalanság az autópiacokon. Míg az előző hónapokban rendre csupán tíz százalékos volt az elmaradás az előző évi volumenekhez képest, a hagyományosan legaktívabb hónapnak számító októberben az import elmaradása ismét elérte a 24 százalékot. Az óvatosság erősödése a hazai autópark utánpótlási forrását jelentő újautó-piacon is tetten érhető: míg az előző hónapban 19 százalékkal több, októberben ismét 4 százalékkal kevesebb új személygépkocsit adtak el, mint egy évvel korábban, mondta a vezető.

Az autóértékesítéssel foglalkozó vállalat prognózisa szerint ha nem változik a piaci környezet, vagyis ha például nem lesznek szigorúbb járványügyi intézkedések, akkor 125 ezer használt autó importja valószínűsíthető 2020-ban, ami 20 százalékkal kevesebb a 2019-es 156 ezres értéknél. A romló statisztika nem hagyja érintetlenül az új autók értékesítését sem. A fent taglalt időszakban az újautó-eladások száma éppen hogy elhagyta a 102 ezres számot, ami a tavalyi év hasonló időszakában lekönyvelt, 127 ezret meghaladó értékesítési számhoz viszonyítva 20 százalékos visszaesést jelent.