Az autó előélete – állapotára pillantva – kalandos lehetett. A kilométeróra szerint kb. 270 ezret futott, azonban könnyen elképzelhető, hogy ez már egy „kozmetikázott” adat. A tulajdonos szerint ennek akár a duplája is benne lehet! Az autó számos helyen rozsdásodik, a motorháztetőn lévő rengeteg kőfelverődés pedig a tartós autópályázás velejárója. Persze ezt az autót nem nézegetni, hanem használni kell, ilyen egy 13 éves munkaeszköz, illúziók nélkül.

Sokat látott és lelakott belső Sokat látott és lelakott belső

Ennyiért ez van, csodák nincsenek

A 306-os népszerű kombi (Break) kiviteléből közismertebbek a kisáruszállító változatok, azonban a háromajtósból is kínáltak furgont. Az oldalablakokat lemezbetétekre cserélték, kiszerelték a hátsó ülést, a raktér és az első sor közé pedig masszív rácsot építettek. A poggyásztér alját műbőr borítással látták el, az űrméret 640 liter, a terhelhetőség pedig 430 kilogramm.

A lemezbetétek belsejéről már levált a műanyag borítás, az elválasztó rács felső rögzítési pontjai pedig nemes egyszerűséggel kiszakadtak a plafonból. Az első sor egészen tűrhető, az ülések meglepően jó állapotnak örvendenek, nem úgy a kormány, mely olyan, mintha megrágták volna. Az autó két említésre méltó extrája a gyári Grundig kazettás magnó és a szervokormány. Légzsákról vagy klímáról ne is ábrándozzunk.

A hengerfej-tömítéseket fogyasztja az 1,9-es dízel, egyébként problémamentes A hengerfej-tömítéseket fogyasztja az 1,9-es dízel, egyébként problémamentes

A motortérben egy szinte örök darab, az 1,9-es Peugeot szívódízel található. Az új korában 69 lóerős gázolajos szinte agyonüthetetlen, könnyedén el lehet vele mászkálni 5,0 literes fogyasztással, eddig két „hengerfejezést” leszámítva eseménytelenül telnek a napjai. Kényelmes utazótempója kb. 110 km/óra, ha nagyon kell, akkor megfutja akár a 130-at is, de ilyenkor már eszegeti az olajat. Érdemes a tömítések és a nívópálca csövének állapotát ellenőrizni, mert itt könnyedén szökhet a motorolaj. A váltó nem egy precíz darab, a meggyötörtebb darabok gyakran nehezen járnak a kulisszákban.

Mivel nincsenek oldalajtók, a holmiért bizony nyújtózkodni kell Mivel nincsenek oldalajtók, a holmiért bizony nyújtózkodni kell

306-os tipikus betegsége a hibás befecskendezés, a háklis motorvezérlő elektronika és az ingadozó alapjárati feszültség. Utóbbi egyértelmű jele, ha például hidegen ingadozik a világítás, a fényerő összevissza ugrál – ez általában az üzemi hőfok eléréséig tart. A tükörlapok kilazulhatnak, s a kézifékbowden állapotára is figyelni kell. Az elektromos mozgatású ablakok és a beragadó indexkar sem az örök életű darabok táborát erősíti. Jó hír, hogy fillérekből karbantartható a 306-os, az alkatrészárak nem húzósak, az 1,9-es dízel pedig tényleg szerény étvágyú. Szóval A-ból B-be, árut és két főt mozgatni ideális és olcsó megoldás lehet még egy ilyen ütött-kopott Peugeot is.

Kicsit viseltes a fizimiskája, de egy „diszkontárú” melósautónál ez sokadlagos szempont Kicsit viseltes a fizimiskája, de egy „diszkontárú” melósautónál ez sokadlagos szempont

Peugeot 306 Van 1.9 D
Összlökettérfogat: 1868 cm3
Max. teljesítmény: 51 kW (69 LE) 4600/min
Max. nyomaték: 125 Nm 2500/min
Hossz./szél./mag.: 4030/1680/1370 mm
Tengelytáv: 2580 mm
Saját tömeg/terh.: 1100/430 kg
Csomagtér: 640 l
0-100 km/h: 16,9 s
Max. sebesség: 161 km/h
Vegyes fogyasztás: 5,0 l/100 km
Évjárat: 2000
Vételár: 300 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!