A SEAT a Toledóval a buszlimuzinos vonalat igyekezett meglovagolni, azonban az autó variálhatósága csupán egy kombiéval vetekszik. No, ez sem lebecsülendő, a raktér már alaphelyzetben 500 literes, bővítéskor az ülések a raktér padlójával teljesen síkba dönthetők. A maximális szállítókapacitás eléri az 1440 litert. Praktikus rekeszekből, pohártartókból nincs hiány, utóbbiból nemcsak a hátsó könyöklőbe, hanem az ülések melletti részekre is jutott. A sofőr kényelmes, nagy ülésen foglalhat helyet, a térkínálat dicséretes, a középkonzol azonban eléggé sivár. Nemcsak ez, hanem a vaskos A-oszlopok is sokat rontanak az összképen – kanyarban könnyen „eltűnhet” egy gyalogos a vaskos pillérek mögött. A SEAT váltója határozott kezet kíván, vezethetősége kifejezetten sportos, egyenesfutása stabil, kanyarképességei is korrektek. Az adagolófúvókás dízelek (PD TDI) járása darabos, hangjuk markáns, elindulásnál pedig kifejezetten erőtlenek. Utóbbi jelenséget a príma DSG automatával lehet kiküszöbölni.

Erre mondják, hogy itt bizony nincs sok látnivaló, a pult elégé sivár Erre mondják, hogy itt bizony nincs sok látnivaló, a pult elégé sivár

A Corolla Verso 5+2 személyes kabinja gazdagabb variációs lehetőséget kínál, de az érdemi térkínálat nem sokkal jobb a Toledóénál. A Toyota fülkéje igazából csak öt főnek nyújt elégséges teret, a hátsó két szükségülés alkalomadtán gyerekek számára lehet kielégítő. A raktér hétüléses felállásban mindössze 63 literes. A két ülés egyszerűen a padlóba hajtható, a középső sor variálásával (sínen tologatás, támla dőlésszögének állítása) akár 780 liter is kialakítható, míg a padlóba hajtogatás után 1,56 m3-es tér keletkezik. Az első ülőlapok rövidek, hosszabb úton ezért hiányos a kényelem. Az MMT-váltós példányok vezethetősége gyenge, a robotizált szerkezet durván kapcsol, az egyes fokozatok között határozott rántás érezhető. A 2,2-es dízelek átlagfogyasztása általában magasabb a vártnál, e téren a Toledónál az előny, ugyanis a PD TDI akár 1-2 literrel kevesebbel is beéri 100 kilométerenként. A műszerfal toyotás mércével kissé kusza, sokaknak nem jön be ez a formavilág.

Jól tartanak a kényelmes ülések. Felnőttekre szabott a második sor Jól tartanak a kényelmes ülések. Felnőttekre szabott a második sor

A használtpiaci repertoár egészen bőséges, Toledóból körülbelül 70 eladó példányt találni, a kínálat zöme (kb. 45 db) dízel, az árak 1,5 és 3,3 millió között ingadoznak. Corolla Versóból 85-öt találni, a dízelek száma 60-ra rúg, az árak pedig 1,5-től 3,9 millióig terjednek.

ADAC megbízhatóság: Toyota a SEAT előtt

A német autóklub (ADAC) 2007-es hibastatisztikája szerint az Altea/Toledo páros a 10., míg a Corolla/Corolla Verso/Auris trió a 6. helyre futott be. A 2008-as adatok alapján a Toyota maradt korábbi helyén, míg a SEAT három helyet lépett előre. Utóbbi típusnál a legtöbb meghibásodást az ADAC statisztikája szerint a motorvezérlési rendszer, az indítóegység és a turbó okozta. A blokkoló kormányzár, a gyertyák, a hűtő, a beragadó kézifék és a hibás elektromos ablakok miatt is sűrűn kerültek szervizekbe a Toledók.

Érzelemmentes a Toyota műszerfala, kissé túljátszott a középkonzol Érzelemmentes a Toyota műszerfala, kissé túljátszott a középkonzol

Egyes 2004-es, 2005-ös kétszelepes PD TDI dízeleket csavartörés miatt rendeltek átvizsgálásra. Utóbbi a tandempumpa tömítetlenségéhez vezethet. A 2,0 literes, hatfokozatú váltóval ellátott TDI-k kettős tömegű lendkerekével is akadtak problémák – érintett évjáratok: 2004-től 2006-ig. Egyes dízeleknél kábelátégés miatt fordult elő túlmelegedés, extrém esetben gyulladás, a hibát azonban orvosolták.

Rövidek az első ülőlapok. A középső sor sínen tologatható. Hátul a fejtér a szűk keresztmetszet Rövidek az első ülőlapok. A középső sor sínen tologatható. Hátul a fejtér a szűk keresztmetszet

A Corolla Verso sem hibátlan, kifejezetten sűrűn fordult elő vele akkumulátorgond, turbócső-lelazulás, s a benzinesek MMT-váltója is háklis. A 2004-es, 2005-ös változatok kuplungszerkezete és a ködlámpafészek kilazulása is okozott nem várt szervizteendőket. Gyári visszahívás keretében ellenőrizték az 1,8-as benzinesek kormányművét, valamint bizonyos szériák (2004-2006) utasoldali légzsákvezérlését. A jobb első légpárna ugyanis néha indokolatlan esetekben is berobbant. Menet közben egyes utastéri műanyag elemek nyöszöröghetnek, a váltógomb borítása hamar lekopik, a kárpitok az illesztések mentén szétnyílhatnak.

Gyenge pont lehet a központi és a kormányzár, az ablakemelő kapcsolója és a pontatlan üzemanyagszint-jelző. A dízelek esetenként túlzott olajfogyasztására érdemes odafigyelni, ahogy a zajos lendkerékre is. A váltó néha szorul, az ajtóéleknél pedig rozsdapöttyök jelenhetnek meg. A robotizált MMT-váltó nem valami hosszú életű, gyakran még a garanciaidőn belül cserére szorul. A hűtővíz a laza bilincsek miatt a csövek szárainál szivároghat, de a búgó kerékcsapágyak sem ritkák. Bosszantó, hogy mindkét autóhoz felárasak a tetősínek, ezek híján nem rögzíthető a tetőbox vagy a sílécszállító.

A laposabb Toledo fogyasztása kedvezőbb, mint a testesebb Corolla Versóé A laposabb Toledo fogyasztása kedvezőbb, mint a testesebb Corolla Versóé

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!