Kiugró esztendőt tudhat maga mögött a használtautó-piac Magyarországon: a hivatalos adatok szerint összesen 687 991 db személyautót vásároltak másod- vagy éppen sokadik kézből hazánkban, ami 10,9%-os növekedést jelent 2016-hoz képest. Az említett mennyiség egyébként bőven túlszárnyalta a piac 2005-ös csúcsesztendejét, amikor 639 104 db használt négykerekű talált új gazdára.

Beszédes adatok: jelenleg 688 újautó szalon működik hazánkban, a számok ezeket jelzik. Ahogy itt is, úgy a megyék használt piaci „versenyében” is Nógrád a sereghajtó

„Az érdeklődés láthatóan nagy a használt gépkocsik iránt, ráadásul a kínálat is bővül az újautó-értékesítések növekedésével, valamint a használt import folyamatos bővülésével. Nem javult azonban az átírt kocsik életkora: tavaly mindössze 12%-ban vettek 5 évnél fiatalabb autót a magyarok, ami azért továbbra sem mondható kedvezőnek” – véli Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. 2017-ben az alsó-középkategóriás négykerekűek voltak a legnépszerűbbek, az eladások 30%-át (210 880 db) tették ki ezek a modellek, kisautót 25%-ban (176 185 db), felső-középkategóriás modellt 15%-ban (106 905 db) választottak hazánkban, de 5152 db használt luxusautó is gazdára talált idehaza. A márkák népszerűségi listáját ezúttal az Opel (93 493 db) nyerte a Suzuki (70 146 db) és a Volkswagen (66 879 db) előtt, s ehhez hasonlóan alakult a típusok rangsora is: az Astra (48 456 db) állhatott fel a képzeletbeli dobogó legfelső fokára, mögötte a Swift (45 635 db) és a Golf (19 294 db) zárt. Budapesten (173 962 db) és Pest megyében (112 463 db) volt a legnagyobb érdeklődés a használt kocsik iránt, de Borsod-Abaúj-Zemplén (42 037 db) és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye (38 684 db) is szépen belehúzott, míg a sort Tolna (13 914 db) és Nógrád megye (11 702 db) zárta.

Frank György: „Európa roncstemetőjévé kezdünk válni”

„A tendenciák azt mutatják, hogy idén is tovább növekszik majd a piac, fontos lenne azonban, hogy elkezdjen csökkenni a hazai autóállomány átlagéletkora, amihez arra van szükség, hogy tovább emelkedjen az újautó-eladások száma, de az is fontos lenne, hogy korlátozódjon a külföldről érkező idős, környezetszennyező járművek száma. Sajnos még mindig Európa roncstemetőjévé kezdünk válni a 2017-ben közel 37 000 db, 15 évesnél idősebb használt autó importjával és forgalomba helyezésével” – tette hozzá a Das WeltAuto márkaigazgatója.

Adatforrás: BM NYHÁT, Carinfo, Datahouse