A kis angliai gyárnak, amely ezt a típust is készítette, nagy hagyományai vannak a sportautók építésében. Régesrégen ez a név elsősorban a sportos megjelenésű, léghűtéses, JAP-motorral szerelt háromkerekű autókat jelentette. Ma már csak a négykerekű Morganok kerülnek piacra, de ezek úgy festenek, mintha formájukat több évtizeddel ezelőtt tervezték volna. Persze, ez sem véletlen, sőt sikerül egyik titka…
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2014/09/235068_extra2.jpg?x88250)
Nagy varázsuk van ma a veterán vonalaknak, és ha egy ilyen karosszéria jó teljesítményű motort és más, a mai technika követelményeinek megfelelő szerkezeteket rejteget, akkor kialakul a sajátságos vevőkör is. Ezt a kocsit például ugyanaz a barátunk hozta most el Pestre, aki legutóbb Lamborghini Jarama 400 GT autójának bemutatásával szerzett nekünk néhány nagyszerű napot.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2014/09/235069_extra3.jpg?x88250)
Dr. A. Csögör a 350 lóerős olasz remekmű mellett tartja ezt a szolid Morgant, és úgy mondja, hogy ha nincsenek olyan sietős útjai, ahol nélkülözhetetlen a 260-as sebességre is vállalkozó Jarama, akkor szívesen jár vele. Dicsérte ezt a nyitott, illetve vászontetős „4/4 1600 Competition Model” feliratos járművet, amelyet egy 1600-as Ford Cortina GT motor segít ahhoz, hogy elérje a 170 km/órás tempót. Persze ilyenkor jól meg kell kapaszkodni a kormányban, de még lassúbb menetnél is nélkülözhetetlen a jól záró sapka és szemüveg.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2014/09/235070_extra4.jpg?x88250)
Vagyis úgy, mint hajdanában, amikor még nem számítottak ritkaságnak az ilyen autók, mint például ez is, amelynél mindennap, illetve minden 200 kilométer lefutása után rá kell taposni a központi olajozó pedáljára. Különben az Áfor 98-as benzinjéből legfeljebb 11 liter kell százra. De tény az is, hogy a 95,5 lóerőt itt egy csupán 660 kg súlyú kocsi és legfeljebb két utas, meg néhány kisebb csomag veheti igénybe. Nagyon meg lehet szeretni ezt a történelmet is idéző automobilt.
![](https://www.automotor.hu/wp-content/uploads/2014/09/235071_extra5.jpg?x88250)
(L.)
Varga Ferenc felvételei
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!