A Balaton-törvény értelmében ugyanis csak akkor adható ki az építési engedély, ha legalább hatvanszázalékos a csatornázottság a fejlesztési területen.
A munkát november közepén kezdte a kivitelező Szabadics Közmű- és Mélyépítő Zrt. Minden erejüket Sávolyra összpontosítva, egyszerre több utcában indultak a gépek, hogy végezzenek két hónap alatt.

– A csatornahálózat építése a tervek szerint halad – mondta Vida Zotmund, a társaság műszaki igazgatója. – Lendületes tempóban december 20-ig a 4592 méter gerincvezetékből 2679 métert kiépítettünk. Ez majdnem 60 százaléknak felel meg. A 283 lakossági bekötésből 192 már elkészült, ami 75 százalékot jelent – részletezte a műszaki igazgató.
Az ünnepek után ismét csatasorba álltak a munkagépek, s a mostani mínusz fokok sem állják útjukat. A határidő első körben január 31-e volt, ami február közepére módosult. Ennek csak egyetlen oka van: a három átemelőből az egyik a leendő szennyvíztelepen lenne, aminek kivitelezőjéről még nem döntött a beruházó spanyol Sedesa-csoport.

Az országban egyedülálló, hogy Sávolyon a rákötésért nem kell fizetnie a lakosoknak, mert a befektetők finanszírozzák. A szennyvíztisztító telep pedig nemcsak a sávolyi, hanem a MotoGP-pálya, illetve a majdani termálfalu, szállodák, apartmanok szennyvizét is kezeli. A csatornázás s a tisztítótelep építése több mint hétszázmillió forintjába kerül a Sedesának. A MotoGP-pálya építése 52 milliárd forintos beruházás, ahol százezren szurkolhatnak majd Talmácsi Gábornak, a gyorsaságimotoros-világbajnoki futamon. Mindenki biztos abban, hogy idén szeptember 20-án elrajtolhatnak a motorosok a Balatonringen.